Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent de volgende zin"De aanslag is terecht aan u opgelegd" ?

Ik heb kwijtschelding aangevraagd voor afvalstoffenheffing bij de gemeente.
En ik heb reactie van de gemeente ontvangen, maar ik heb de zin "De aanslag is terecht aan u opgelegd" niet begrepen.

zie ook bijlage: brief

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

"De aanslag is terecht aan u opgelegd" , betekent dat ze onderzocht hebben of jij de aanslag had moeten krijgen. Het is terecht ( het klopt ) dat je de aanslag hebt gekregen ( je moet de aanslag betalen ) .

Toegevoegd na 4 minuten:
Er wordt nog onderzocht of ze het bedrag gaan kwijtschelden. De aanslag wordt niet ingetrokken, maar misschien kun je kwijtschelding krijgen. Daarover krijg je later bericht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Na onderzoek is gebleken dat er geen fout is gemaakt bij het opleggen van de aanslag aan u. Er zijn dus voor de gemeente wettelijk gezien redenen u te vragen het genoemde bedrag aan afvalstoffenheffing te betalen. Hierbij heeft de gemeente de regels die hiervoor gelden correct gevolgd.
8 jaar geleden
Zo te lezen aan het antwoord dat u hebt gekregen, hebt u in uw bezwaar twee aparte punten gemaakt: 1) dat de aanslag niet klopt of niet had moeten worden opgelegd, en 2) dat u voor het te betalen bedrag gehele of gedeeltelijke kwijtschelding wilt hebben.

Met de geciteerde zin zegt de schrijver dat het opleggen van de aanslag klopt. Dus er is besloten dat de aanslag gewoon in orde is, en niet wordt ingetrokken of veranderd.

De "Uitspraak" geeft in andere woorden aan dat het bezwaar dat u hebt gegeven tegen de aanslag niet genoeg was om aan te tonen dat de aanslag zou moeten worden veranderd of ingetrokken, dus blijft hij gewoon staan ("gehandhaafd").

Er staat wel dat u met een ander schrijven nog een los (separaat) bericht zult ontvangen over de kwijtschelding, die u (zo te lezen) ook hebt aangevraagd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing