Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen een gezamelijke rekening en een rekening met gemachtigde?
Ik ga over een jaartje samenwonen met mijn vriendin. Wij hebben geen geregistreerd partnerschap.
Het huis waarin wij gaan samen wonen is van mijn ouders. Wij gaan het huis huren. Wij doen geen geregistreerd partnerschap omdat nu beide huurtoeslag kunnen krijgen. Wij studeren beide nog.
Zodra wij samenwonen willen wij samen een rekening, met beide een betaalpas en een gezamelijke spaarrekening. Ik wil deze rekening graag bij de SNS Bank. Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen een gezamelijke rekening, en een rekening met gemachtigde? Maakt het voor de fiscus iets uit welke van de twee rekeningen ik kies? We hebben afgesproken dat ik verantwoordelijk ben voor de financiële dingen, dus voor ons maakt het volgens mij niet veel uit. Het is alleen of de fiscus moeilijk kan gaan doen omdat wij niet als geregistreerd partnerschap staan en dat voorlopig ook nog niet willen. Hoe zit dit verder ook met de belastingaangifte etc.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.