Welke kosten mag je aftrekken bij extra inkomsten uit werk?
Ik ben bezig met een baantje vanuit huis. Ik moet deze inkomsten opgeven als extra inkomsten uit werk? Ik ben er ook al achter dat ik 5,5% zvw moet betalen en een 36,52% belasting (bij een bedrag van verdiensten boven de 6500 euro per jaar andere inkomsten ook meegeteld). Nu is dit een behoorlijk aantal procenten wat er betaald moet worden en zie op de aangifte staan dat je een aantal dingen mag aftrekken. Nu vroeg ik mij af wie weet hoe en wat, ik heb al meerdere malen op de belastingsite gekeken maar dit is mij gewoon NIET DUIDELIJK.
Ik werk achter de computer en heb voor dit werk een internet abonement aangeschaft twv 20 euro per maand. Ik gebruik de kleine kamer als kantoor zodat ik rustig kan werken (heb een huurwoning). Nieuwe computer nodig voor mijn werkzaamheden.
Kan ik deze kosten aftrekken? En zijn er eventueel meer of andere kosten die ik kan aftrekken?
Het kan een hele uitzoekerij zijn ; in plaats van die uren er in te stoppen, kun je ook een boekhouder of belastingadviseur in de arm nemen, al is het maar eenmalig. Ik weet niet of hier mensen bereid zijn al dat uitzoekwerk hier gratis en voor niets te doen, en zonder alle details te weten blijft het sowieso natte-vingerwerk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.