mag ik bij mijn werkgever een kopie van een bon indienen als declaratie?
Ik heb de afgelopen periode regelmatig kleine aankopen gedaan voor het bedrijf waar ik voor werk. Voor mijn eigen administratie maak ik altijd een kopie van de bon die ik declareer. Nu is mijn werkgever een aantal bonnen kwijtgeraakt. Ik heb opnieuw mijn declaraties ingediend, maar dan met een kopie van de originele bon. Mijn werkgever wiegert deze nu uit te betalen omdat hij zegt dat de belastingdienst deze niet accepteerd. Het gaat om kantoorartikelen etc gekocht bij de action die ik uit eigen zak betaald heb. Maar klopt wat mijn werkgever zegt? Mag hij deze bonnen weigeren? Ik kan nu fluiten naar mijn centen omdat hij de bonnen is kwijtgeraakt.
Dus waarom zou je die originele zelf houden. Dus maak een kopie en behoud die zelf. Dat de belastingdienst kopien niet accepteert lijkt me overigens niet waar.
Want als een particulier aftrekposten heeft mag je als bewijslast een kopie ervan meesturen. Maar misschien zijn voor bedrijven die aan allerlei vereisten voor de boekhouding moeten voldoen wel anders. Maar digitaal mag een ondernemer ook de boekhouding bewaren dus waarom dan geen ordinaire kopie.
Uw werkgever is tot niets verplicht, zeker niet als u zonder opdracht inkopen voor zijn zaak gaat doen.
PS: Zorginstellingen betalen volgens mij ook niet op basis van een 'ordinaire' kopie zoals Erotisi het noemt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.