Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat mag ik terugvragen belastingdienst?

Ik heb dit jaar verschillende baantjes gehad en er staan dus verschillende benaamingen op mijn jaaropgaven en hierdoor weet ik niet precies wat ik terug mag en kan vragen van de belastingdienst. Mag ik premie werknemersverzekeringen, werkgeverheffing zvw en werkgeverslasten terugvragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Nee, want wat je niet hebt betaald, kun je ook niet terugvragen. (De premies voor de werknemersverzekeringen en de werkgeversheffing zvw zijn kosten voor de werkgever en worden door hem betaald).

Het verbaast me dat je al een jaaropgave hebt gekregen voor werk dat je dit jaar hebt gedaan. In de regel ontvang je jaaropgaven in januari van het daaropvolgende jaar.

Wat kun je dan wel doen? Aangifte inkomstenbelasting. Je vult de digitale aangifte in en neemt van al die jaaropgaven van het aangiftejaar (nu: 2014) het fiscale loon over (ook wel loon voor loonheffingen genoemd) en de ingehouden loonheffing (= loonbelasting en premies volksverzekeringen).

Als je de rest ook hebt ingevuld, weet je of je nog belasting terugkrijgt of nog moet bijbetalen.
Computoon
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing