Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat krijg ik terug van mijn jaar opgaaf? Ik ben een student en heb recht om belasting terug te krijgen. Nu vraag ik me af wat teruggegeven wordt.

Loon voor de loonheffing Ingehouden loonheffing Arbeidskorting Levensloopverlofkorting Loon voor Zvw
Zvw-premie Werkgeversdeel soc.lasten

Dit is de lijst die op mijn jaaropgave staat. Welke bedragen krijg ik hiervan terug?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Als dit je jaaropgaaf is en staat een bedrag bij ingehouden loonheffing, dan krijg je niets terug. Als het hele jaar 2014 gewerkt hebt, dan is er een redelijk grote kans dat in de eerste drie maanden te weinig loonheffing is in gehouden. Dus dan dien je zelf bij te betalen. Ja, het is niet het nieuws waar je op zit te wachten, maar dit jaar is voor heel veel mensen de arbeidskorting verkeerd in verrekend met de ingehouden loonheffing.

Toegevoegd na 5 uur:
Indien niet alle maanden is gewerkt of niet alle maanden even uur is gewerkt, dan is het mogelijk dan je in sommige loonheffing is in gehouden, maar dat je jaar inkomen wel onder de arbeidskortinggrens valt. Het loont de moeite om aangifte te doen. Maar de hoogte van het bedrag wat je terug krijgt is een lastige om te beantwoorden. Zonder de exacte jaaropgave te kennen.

Na het doen van de afgifte of de proefberekening is het exacte bedrag pas bekend. Wel kunt je een voorlopige teruggave aanvragen en dan zou ik het bedrag van de ingehouden loonheffing nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing