vakantiedagen uitbetalen ja of nee?
Mijn vrouw werkt momenteel in een filiaal van een landelijke keten. Dit filiaal wordt echter binnenkort overgenomen door franchisenemer van dezelfde keten. Nu is het zo dat normaal bij een overname alle openstaande vakantiedagen worden uitbetaald. Normaal zou dit geen probleem zijn, maar door haar zwangerschapsverlof en ziekte daarvoor heeft zij nog 25 dagen openstaan. Is het belastingtechnisch verstandig om dit te laten uitbetalen of voor een andere mogelijkheid te kiezen. Er kan namelijk ook in "zwaarwegende" gevallen voor gekozen worden om ze mee over te nemen. Hierbij moet nog verteld worden dat de franchisenemer er geen problemen mee heeft als zij na haar zwangerschapsverlof de vakantiedagen wekelijks afbouwt.
!
Mijns inziens heb je er veel meer aan om die dagen lekker mee te nemen, tenzij je acuut om geld verlegen zit. Aangezien ik je geen precieze belastingpercentages etc. kan noemen (alhoewel ik hier wel uit ervaring spreek) heb ik dit hier als reactie geplaatst en niet als antwoord. Als de baas het meenemen van die dagen geen probleem vindt zou ik er zeker gebruik van maken; hij is het namelijk niet verplicht!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.