Wat op te nemen tijdens het invullen van de inkomstenbelasting over voorgaande jaren?
Hallo,
Ik ben nu twee jaar student-af en inmiddels begonnen met een eigen onderneming. Ter info: ik heb na 2010 geen betaalde baan gehad.
Na het doen van mijn eerste aangifte inkomstenbelasting, afgelopen april (over 2013), ontving ik een bericht dat mijn kleinschalige verlies over het afgelopen jaar alleen kon worden vastgesteld wanneer ik ook de IB in zou vullen over 2010.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik had over dat jaar alleen een kleine stagevergoeding ontvangen. Ik wist niet helemaal zeker of ik dat moest opgeven (en gelukkig had ik daar de jaaropgave nog van), dus heb alles maar netjes ingevuld.
Nu krijg ik echter een nieuwe brief met hetzelfde verhaal en het verzoek om ook de IB over 2011 in te vullen. Hier komen echter wat vragen bij kijken die ik wellicht hier kan oplossen:
1) Ook over 2011 heb ik een stagevergoeding ontvangen, maar een jaaropgave heb ik niet meer. Is het verplicht je stagevergoeding op te geven?
2) Nogmaals: geen betaald werk na 2010. Ik heb (los gezien van het waarom, hoe etc.) gebruik moeten maken van een studiefinanciering en in een enkel geval van een mini-lening (terugbetalen binnen een maand).
Welke zaken dien ik mee te nemen tijdens de IB over 2011?
- Studiefinanciering
- Stagevergoeding
- (extra) Declaratie bij bedrijf
- Iemand die bedrag op mijn rekening stort om een onderdeel te kopen (voorgeschoten)
- Kleine prijs Postcodeloterij (3eur)
- Creditering/annulering/terugstorting bestelling
- Minilening
- OV-restitutie
Toegevoegd na 7 minuten:
Zie reactie: toelichting