Is mijn borg onterecht ingehouden?
Ik ben onlangs met een aantal vrienden een weekend op vakantie gegaan in een vakantiepark in België. Na afloop van onze vakantie hebben we onze accommodatie netjes achtergelaten en de sleutel ingeleverd, waarna we op tijd het park vertrokken zijn.
Gedurende het weekend hebben we eens een klacht ontvangen van de parkmedewerking maar nooit van onze directe buren. Daarnaast heeft de parkmedewerking ons nooit een waarschuwing gegeven met betrekking tot mogelijk inhouden van de boete.
Gezien de omstandigheden verlang ik dan ook de borg van € 450,- binnen een week terug gestort op mijn bankrekening. Toen ik belde met de vraag waar deze bleef meende de receptioniste dat er veel vernield was in onze accommodatie en wij deze niet terug zouden krijgen. Dit is echter niet waar, we hebben alles keurig achtergelaten. Ook op de vraag of er een hogere instantie/bedrijfsleider was met wie we konden onderhandelen werd niet toegegeven. Ik moest maar een mailtje sturen waarop ik "toch wel hetzelfde antwoord" zou krijgen.
Mijn vraag is concreet nu;
- sta ik in mijn recht?
- via welke instantie kan ik tot mijn recht komen?
Bij voorbaat dank
- Weer bellen.
- Langs gaan. Wat je wel moet doen.
- Schriftelijk bezwaar maken naar hen met bewijs.
- Netjes blijven. Verder kun je via www.rechtswinkel.nl gratis advies krijgen op dit probleem. Succes en hoop dat het snel voor je wordt opgelost.
Die lui proberen je gewoon op te lichten, en in discussie wil dan niet. Dus zij zien extra inkomen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.