kan ik iets voor een symbolische euro verkopen?
mijn lief heeft een vriend "geholpen" door van hem een quad over te nemen (van€800 destijds),zodat hij van het kenteken van zijn naam af was.
Nu blijkt die quad niet goedgekeurd te zijn volgens de regels van de RDW, en kon mijn lief helemaal dat ding niet berijden noch verzekeren.
Nu zit hij in een financieel mindere situatie, waarbij hij die quad ook niet verkocht krijgt (het ligt helemaal uit elkaar, en geld om te investeren om 'm weer keuringsklaar te krijgen heeft ie niet), maar waar bij de aanvraag voor kwijtschelding van gemeentelijke lasten, wel door een gemeente-ambtenaar "gesteld" is, dat de vertegenwoordigde (tweedehands) "waarde" van deze quad rond de €750 zou liggen "op Marktplaats".( ja, bij een ander type quad ja, niet bij deze..Hij mag blij zijn als hij er nu nog de oud-ijzerprijs voor krijgen kan, want het onding staat al 2 jaar op platte banden , is half uit elkaargeschroefd in onderdelen, verroest..en of het rotding ooit nog gaat rijden..*hmm* mocht mijn lief wensen...geen geld..is geen opknappen).
Nu wil hij niet op zijn bord gegooid krijgen, dat hij de gemeentelijke lasten alsnog ophoesten mag, terwijl hij die quad voor geen meter voor dat bedrag verkocht zal krijgen in realiteit.
Dus is het overwegen..of hij de quad niet voor een symbolische euro verkopen kan aan zijn Pa/broer, die dan de schorsing op hun naam kunnen voortzetten, zodat mijn lief verder geen "gedoe" erover heeft. Echter is de vraag of Pa/broer dan schenkingsbelasting moet betalen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.