Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn toeslag terug betalen en zo ja hoe weet ik dat?

Ik ben naar het buitenland vertrokken en mijn verzekering liep tot 4 april door. Nu zie ik met behulp van mijn DigiD dat ik maar recht heb op 2 maanden toeslag, ik heb er 4 gekregen. Moet ik dit terug betalen, en zo ja hoe moeten ze mij dat laten weten, er is totaal niks bekend waar ik zit. Ze weten dat ik in het buitenland zit, maar mijn adres is en e-mail is onbekend bij de dienst (en dat wil ik zo houden). Kunnen ze dit bedrag terugvorderen en hoe informeren ze mij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Zoals het er nu voorstaat gebeurt er weinig als je in dat Buitenland BLIJFT. Mocht je ooit eens willen terugkeren naar NL dan staat er bij je aankomst een leuke verassing te wachten. Terugbetalen van het bedrag + hetzelfde bedrag aan boete + rente! Als het gaat om de zorgtoeslag is dat iets van €75,-. Je bent overigens verplicht wijzigingen in je persoonlijke situatie door te geven. Ik zou het gewoon NU al aangeven. De Belastingdienst is heel schappelijk met terugbetalen, je krijgt iets van 3 maanden de tijd en je kan het ook in termijnen rentervij terugbetalen. Voor die €150,- zou ik niet moeilijk gaan doen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing