Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

krijg ik geld terug van de belastingdienst?

De belastingdienst heeft ingeschat hoeveel ik heb verdient over 2013. Nou heb ik dit nagekeken op mijn jaaropgaven, en het blijkt dat ik iets minder heb verdient. Ik heb een proefberekening gemaakt op toeslagen.nl en het blijkt dat ik huurtoeslag en zorgtoeslag zou ontvangen. Ik heb over heel 2013 geen huurtoeslag ontvangen en heel weinig zorgtoeslag. Ik heb dit net zojuist verandert, dat mijn inkomen veel minder was dan geschat door hen. Mijn vraag is eigenlijk of ik dit terug ga krijgen wat ik hoorde te krijgen van ze?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als u kunt aantonen dat u minder verdient heeft, dan wat de belastingdienst denkt, dan heeft u recht op terug gave en de toeslagen.

Maar dan dient het wel een duidelijke verkeerde inschatting zijn.

Er zal eerst gekeken worden wat de juiste jaarinkomen is.

Ik raad aan om aangifte te doen voor de inkomstenbelasting.

Toegevoegd na 4 minuten:
Daarna zal de juiste toeslagen uitbetaald worden.
De zorgtoeslag gaat vanzelf. Voor de huurtoeslag heeft de belastingdienst aanvullende gegevens nodig dus deze dient aangevraagd te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Denkt u dat u recht hebt op een toeslag? Dan kunt u die aanvragen bij Belastingdienst/Toeslagen. Hiervoor hebt u altijd een burgerservicenummer/sofinummer nodig. Het BSN/sofinummer staat in het Nederlandse paspoort of op de identiteitskaart, rijbewijs, loonstrook, jaaropgaaf, zorgpas of zorgpolis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing