Aangifte (2013) doen voor geld teruggave via een website die voor jouw berekend hoeveel jij terug krijgt, is dat wel zo betrouwbaar?
Ik doe elk jaar zelf aangifte, maar nu was ik benieuwd op sites die voor jouw berekenen hoeveel je terug krijg of het bedrag wel gelijk zou zijn met wat ik berekend heb. Ik heb een jaaropgaaf 2013 gekregen en direct zelf uitgerekend via aangifte inkomstenbelasting 2013 programma van de belastingdienst. Ik heb uitgerekend dat ik 1565 euro terug krijg. Nu heb je websites die voor je berekenen hoeveel je terug krijg. Ik kreeg te zien dat ik dan 464 euro zou terug krijgen. Ik vindt dat heel erg raar en heb het gevoel dat zulke soort websites gewoon de boel in de maling nemen. Ik zou dan 464 euro krijgen, maar wat gebeurd er dan met het overige bedrag? Want als je dat via zo'n website doet en je vink aan dat je akkoord gaat dan geef je hun toestemming zodat hun alles voor jouw regelen. Bij andere soort gelijke websites worden andere bedragen gegeven, maar niet hoger als 464. Er staat meestal dat het een onafhankelijk administratiekantoor is. Ik heb meer het gevoel dat het een onafhankelijk oplichtingskantoor is. Wie kan mij hier meer over vertellen?
Ik ben alleenstaande vader die een dochter heeft. Elk jaar krijg ik rond dit bedrag en soms nog wel hoger. Maar 464 euro van een website die voor jouw zeg maar uitrekent, vind ik gewoon vaag. En ik weet dat vanaf 1 maart beschikbaar is dat je het via de belastingdienst kan opvragen. Dat doe ik ook altijd.
Derhalve kan je er vanuit gaan dat de berekening die in het aangifteprogramma wordt gedaan volkomen juist is, mits je de juiste gegevens hebt ingevoerd.
Niemand die bij de Belastingdienst werkt heeft er baat bij jou minder uit te keren dan waar je recht op hebt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.