Waar zal ik ouderschapsverlof uit kunnen rekenen?
Mijn man werkt 40 uur per week, en wil graag 1 pf 2 dagen ouderschapsverlof opnemen. Hoeveel gaat dit kosten per maand, ook ivm belastingvoordeel, zorgtoeslagen e.d.?? Is er een rekensom voor??
Gast181537 informeert o.a.naar belastingvoordeel. Dan gaat het dus om de ouderschapsverlofkorting die in 2014 nog gegeven kan worden aan Gast181537. Daar kan best een antwoord op gegeven worden. Een ander fiscaal gevolg is het effect op toeslagen. (minder inkomen) Gast noemt hier de zorgtoeslag. Het inkomen van de partner verandert niet en is bij de vraag naar de zorgtoeslag derhalve niet relevant. Hoeveel inkomensverlies er is: voor die rekensom zijn geen gegevens, maar die rekensom zal voor Gast181537 te maken zijn. Niet doorbetaalde uren van het verlof worden in mindering gebracht op het inkomen. Gedeeltelijke doorbetaling door werkgever vermindert het inkomen voor een deel.
Ik geef 2 voorbeelden met inkomens waarmee duidelijk gemaakt wordt of er recht is op ouderschapsverlofkorting. Het eerste voorbeeld staat in mijn antwoord en het andere voorbeeld met inkomensvermelding staat in de link van intermediair.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.