Inkomstenbelasting: wat wel of niet mee te nemen in box 3?
Situatie: net afgestudeerd, thuiswonend, (momenteel) alleen kosten voor de zorgverzekering.
Ik weet dat ik mijn studieschuld kan moet ingeven in Box 3. Wat ik niet weet, is of ik andere doorlopende kredieten (hoewel klein) moet ingeven.
Naast een ING studentenkrediet heb ik ook doorlopende kredieten bij Wehkamp en Neckermann.
Moeten deze bedragen ook opgeteld worden? En gaat het dan om de totaalbedragen of de bedragen die nog openstaan? In het geval van het laatste, vanaf welke datum moet ik dan rekenen?
Net afgestudeerde studenten komen vaak in aanmerking voor de middelingsregeling. Als het inkomen in het laatste volledige studiejaar laag was, in het jaar van afstuderen wat hoger en in het eerste jaar dat er volledig wordt gewerkt weer wat hoger komt de middelingsregeling in beeld. Deze regeling middelt de inkomens van drie opeenvolgende jaren en rekent de belasting opnieuw uit. Voorbeeld: inkomens laatste drie jaren zijn € 10.000 € 10.000 en € 30.000 (jaren 2011, 2012 en 2013) De teruggave via middeling is in dit voorbeeld € 499
Probeert u maar eens 3 inkomens in te vullen. Zie http://www.belastingwijzer.nl/rekenmodule/middelingsregeling-inkomen.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.