Mag ik als student een vergoeding vragen voor foto's van events en bedrijven?
Als student neem ik op regelmatige basis voor mijn eigen faculteit en andere faculteiten; tot nu toe deed ik dit steeds voor dankjewel. Ik zit er echter over na te denken een kleine vergoeding te vragen voor een avondje foto's (4 à 5u) en webruimte beschikbaar te maken. Ik heb echter geen idee hoe en als dit in de belastingen moet worden ingegeven (Ik dacht dat de grens op € 7000/J lag); Hoe dat dan zit voor de kinderbijslag? (ik ben immers nog steeds student); Welke omkosten mag ik dan inbrengen?; Hoeveel dagen mag ik dan fotograferen voor de faculteiten?
Daarnaast ben ik onlangs benaderd door een lokaal bedrijf die ook wat foto's nodig had; vallen die onder dezelfde voorwaarden als voor mijn hobby (ik zou ook maar een kleine vergoeding vragen). Daarnaast gaat het niet om een echte economische activiteit aangezien die persoon geen budget heeft om een "echte" fotograaf te huren. Ook dit was een voorwaarde om een vergoeding te vragen als hobbyfotograaf. Kan die zelfstandige mijn vergoeding dan belastingaftrekbaar maken of niet?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.