Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zoontje zonder vader krijg broer/zus erbij. veranderd er voor hem iets aan toeslagen?

Ik ben alleenstaande moeder, mijn zoontje heeft geen vader (niet erkend). Nu ben ik met mijn nieuwe vriend in verwachting van een kindje.
Mijn nieuwe vriend erkend mijn huidige zoontje niet.
Volgens de mensen van de belastingtelefoon heb ik geen recht meer op de extra toeslagen die ik voor mijn huidige zoon krijg (omdat ik enige ouder ben), als ons kindje geboren wordt (wordt wel erkend).
Ze konden me alleen niet uitleggen waarom, mijn huidige zoon heeft dan toch nog steeds maar 1 ouder?
Kan iemand mij uitleggen waarom dat dan vervalt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Uw reactie heb ik gelezen:
M.i.v. de datum dat u bent gaan samenwonen bent u toeslagpartners van elkaar geworden. 'Kale' samenwonenden zonder kind, (geen samenlevingscontract, geen gezamenlijke eigen woning, geen pensioenpartners) waren in 2012 in deze situatie toeslagpartners van elkaar. In 2013 zijn de regels gewijzigd. Samenwonenden zonder iets zijn geen toeslagpartners van elkaar TENZIJ er een minderjarig kind in huis woont. Dat betekent dat in uw situatie (met minderjarig kind) u toch toeslagpartners van elkaar wordt m.i.v. de datum dat u gaat samenwonen.

U kunt dat nagaan door de module: wie is mijn toeslagpartner in te vullen- zie de bron.
fisbel
11 jaar geleden
Ik vind het vreemd dat de belastingdienst het niet kan uitleggen. Het heeft misschien te maken dat Den Haag soms regels maakt welke met logische verstand niet uit te leggen zijn, maar gewoon zo zijn. Er wordt niet gekeken naar wie de ouders zijn, maar naar waar het kind woont en bij welke toeslagpartners.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing