Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als je 2 banen hebt (16 jarige) en elke dag werkt?

Ik ben van plan om aan een tweede baan te beginnen. maar ik heb gehoord dat je dan belasting moet betalen. Kan iemand mij uitleggen over wat en hoe?

En wat ik moet doen? dus ik wil graag tips. dank je.

ik heb op de sites gezocht, maar ik snap er geen letter van.
veel moeilijke woorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Niks aan de hand, gwoon doen die tweede baan.
Maar denk er wel aan dat slechts op 1 baan de loonheffingskorting van toepassing kan zijn. Op de baan met het hoogste inkomen - wel loonheffingskorting. Op de tweede baan - geen loonheffingskorting. En na afloop van het jaar even kijken of belastingaangifte loont.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je teveel verdient in een kwartaal komt de kinderbijslag voor je ouders in gevaar. Het SVB (Sociale Verzekeringsbank) geeft de volgende informatie:

Uw kind mag tot € 1.266 netto per kwartaal bijverdienen. Als uw kind € 1.266 of meer verdient komt de kinderbijslag voor dat kwartaal in zijn geheel te vervallen. Tijdens de zomervakantie van 2013 mag uw kind met vakantiewerk € 1.300 netto extra bijverdienen. U bent wel verplicht om elk inkomen hoger dan € 800 netto per kwartaal aan de SVB door te geven.
Lees ook: http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/levensloop/hoeveel_bijverdienen/
fisbel
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing