NOOD, NOOD Correctie op aangiftes , gevolg terug betalen huur/zorgtoeslagen en aangiftes IB's, vorderingen foutief geboekt denk ik???
NOOD, NOOD
Ik heb over 2006/2007/2008 en 2009 mijn aangiftes moeten corrigeren, gevolg terug betalen huur/zorgtoeslagen en aangiftes IBs/
Terwijl ik toen aanvraag kwijtschelding en uitstel van betaling aangevraagd (geld niet voor toeslagen) , nu is de belastingdienst zomaar héél toevallig 1 ding/papier in mijn dossier daar niet te vinden , jaja, betreft aanvraag kwijtschelding voor deze bovenstaande jaren.
Nu heeft afdeling vorderingen eerst de definitieve aangiftes IBs 2006/2007/2008 en 2009 van mijn tegoeden die ik zou ontvangen over 2010 en 2011 daarmee verrekend en weg geboekt en vervolgens daarna pas de huur/zorg toeslagen. Kreeg een te betalen eindbedrag van 80,00euro huurtoeslag te betalen.
Vraag:
Ik heb van iemand van de belasting (toeslagen) vernomen dat ze EERST de toeslagen moeten weg boeken en DAARNA pas de aangiftes IBs (waar ik die kwijtschelding voor had aangevraagd maar die was nu ook zo maar niet meer van toepassing, toeslagen moet je altijd terug betalen)
Weet iemand hier wat over.
Als dat zo is dan had ik nl. nog van hun 4000,00 euro tegoed.
Graag z.s.m. advies
ps. Ik melde ook toen ik het hoorde door de telefoon dat ze het hadden weg geboekt: "dan boeken jullie het maar fijn terug".
Hoop dus dat dit klopt en desnoods in de wet staat beschreven dan kan ik ze om de oren daarmee sl..n.
Vast mijn dank,
Anna
Ik ben al geruime tijd in contact met het betreffende belastingkantoor, met het hoofd afdeling vorderingen.
Met vervolgens eens klacht te hebben gestuurd naar Belastingdienst hierover gedane zaken hierin. Met als uitkomst , daarbij meldend dat deze klacht werd behandeld door een medewerker in dienst van de belastingdienst, wat naar mijn mening eerlijker was geweest als dit een onafhankelijk persoon zou zijn geweest. eigenlijk geen uitkomst gewoon, daar het hoofd van afdeling vorderingen gewoon doet wat hij zelf wil en mij hierin op geen enkel gebied tegemoet komt. AnywayNL:
Waar kan ik die onafhankelijke belastingadviseur vinden?
Ik vind alleen maar toegewijde aan de belastingdienst adviseurs.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.