Hoe kun je een definitieve berekening van de belasting wijzigen?
Plots kreeg ik een brief van de belastingdienst. Er staat dat mijn aangifte van 2010 niet goed was en dat ik dus nu een definitieve berekening krijg. Hierdoor staat er dat ik geld kan ontvangen of verrekenen. Het probleem is dat er staat dat ik alleenstaandeouderkorting krijg over 2010. Los van het feit dat ik in dat jaar niet heb gewerkt, begrijp ik niet waarom ik die korting krijg. Ik vind korting of extra geld natuurlijk niet erg, maar volgens mij klopt het niet. Ik heb ook gebeld, maar het kwam erop neer dat het raar is als ik bezwaar zou indienen hiertegen. Ik heb nog nooit van die korting gehoord en zou niet weten wat de bedoeling is. Het klinkt als geld wat alleen voor mensen is die kinderen hebben. Je zou toch denken dat de belastingdienst toch ook wel weet of je kinderen hebt of niet? Hopelijk weet iemand wat ik moet doen want ik wil namelijk geen geld aannemen als ik niet zeker weet of het voormij is. Mocht het zo zijn dat die korting gewoon voor iedereen is die alleenstaand is dan is het geld wel welkom hoor.
Zie: http://www.allesoverheffingskortingen.nl/alleenstaandeouderkorting/alleenstaandeouderkorting2010/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.