Hoe omzeil ik betaling wegenbelasting bij vroegtijdig opheffen schorsing?
Voor een vakantierit ben ik in het bezit van een oude mercedes W124 uit 1992. Omdat we de auto gepimpt hebben, en er verder niet mee reden, is de auto ruim twee maanden terug geschorst, in de wetenschap dat eind januari de auto weer de weg op moest. (ruim drie maanden er tussen)
Nu moet onverwacht de auto, in verband met een ontmoetingsdag, toch eerder de weg op. Als we de schorsing nu opheffen, moet er met terugwerkende kracht alsnog wegenbelasting worden betaald, wat prijzig is voor deze mobiel.
We hadden dus bedacht de auto over te schrijven op naam van een andere medepassagier. Dan blijft de schorsing een feit, en zitten we niet met een kostenpost. Verzekering moet dan echter ook overgezet worden, en dat heeft ivm het soort auto weer wat problemen.
In hoeverre gaat de RDW het accepteren dat ik de auto overzet op naam van mijn partner ? Blijft dan de schorsing ook van kracht, zodat we de kosten besparen ? De verzekering vindt dit nl. geen probleem, als de regelmatige bestuurders maar juist staan vermeld.
Mijn vraag is dus of deze denkwijze klopt, of dat er nog haken en ogen aan zitten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.