Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Belastingdienst schat mijn inkomsten te hoog in. Kan ik bezwaar maken?

Ik heb een eigen bedrijfje (parttime) en heb geen omzetbelasting ingediend. Nu komen ze dus met een schatting die veel te hoog is en die ik niet kan betalen. Wat kan ik doen??? Help!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Boekhouding op orde maken en insturen!!
Elk kwartaal.
Dan krijg je gewoon een aanslag (of teruggave!) die je verdient.
Geef je niks aan,dan krijg je het gemiddelde van jouw doelgroep.
Dus probeer elk kwartaal een overzicht te maken

Indien je te weinig omzet hebt voor een salaris, dan maak je dat "nihil". Anders heb je straks ook nog een omzet - en loonbelasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gewoon alsnog invullen en op sturen word dan aangepast schatten doen ze alleen om jou te motiveren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een afspraak bij de belastingdienst, neem je boekhouding mee, ze zijn daar bereidt je te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangiftes indienen en uitstel van betaling aanvragen, doordat je geen aangifte OB hebt ingediend is er een schatting gemaakt van de te verwachtte omzet van jouw doelgroep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag niet verwachten dat de Belastingdienst helderziende is en jou voor het juiste bedrag aanslaat als jij geen aangifte doet.
Als je niets doet zijn de volgende aanslagen steeds hoger omdat de Belastingdienst er (begrijpelijkerwijs) van uitgaat dat de hun geschatte aanslag te laag is als je niet reageert.

Dus steeds tijdig, juiste aangiftes indienen en tegen de nu ontvangen ambtshalve vastgestelde aanslag bezwaar maken.
Vergeet niet om uitstel van betaling te vragen voor dat deel van de aanslag dat te hoog is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan had je de omzetbelasting in moeten dienen.
Je kan je boekhouder vragen om bezwaar aan te tekenen, en de cijfers te laten zien, maar de belastingssdienst is strenh hierin. Als je verdiend, het maakt niet uit wat en hoeveel, dan moet je betalen. Maar er is een ding leuk aan de belasting, en dat is, ze vragen nooit meer te betalen als je hebt verdiend.. Wat je moet betalen, heb je dus ook verdiend. best eerlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede ondernemer, zorgt ervoor dat hij op tijd zijn aangifte op de juiste wijze heeft ingediend. Zelf zou je ook graag willen, dat bijvoorbeeld uw leverancier de producten tijdig bezorgt of diensten tijdig en juist uitvoert. Dus aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing