ik ben eigenaar vaneen woning zonder hypotheek, de huurders zijn mijn twee dochters en ze hebben een huurcontract nodig. Wat zijn de gevolgen voormij?
Maw: betaal ik dan belasting over de huurinkomsten, hoe gering deze zijn ?
Toegevoegd na 2 dagen:
Voor de goede orde:
Ik (eigenaar) woon niet op deze woning, ik huur elders in de stad en emigreer volgend jaar naar Spanje.
De woning is op de 3e en 4e verdieping, beneden wonen de oudste en haar vriend, boven (een studio) woont de jongste alleen. Ik betaal het eigenaarsdeel van de gecombineerde aanslag van de gemeente, de VvE, etc. De woning is afbetaald, er is dus geen hypotheek.
Mijn dochters hebben mij om een huurcontract gevraagd om kwijtschelding van de gemeentelijke afvalstofheffing van de bewoners (ik betaal het eigenaarsdeel) te kunnen aan te vragen.
Overigens een van de twee dochters gaat binnenkort verhuizen en ik zal derhalve op zoek gaan naar iemand anders voor haar kamer.
Ik begrijp dat de huurinkomsten niet belast zijn maar dat
Ik vraag mij dus af wat de belastingtechnische gevolgen zijn voor het opstellen van een huurcontract voor mijn dochters én binnenkort voor iemand anders.
Toegevoegd na 1 week:
Ik ga pas VOLGEND JAAR in Spanje wonen, momenteel ben ik dus belastingplichtig in Nederland. Overigens zal mijn inkomen uit Nederland komen.
Ik vroeg wat het NU betekent als ik een huurcontract opstel voor mijn dochters.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.