Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet de belastingdienst wat ik op mijn rekening heb staan?

Een discussie met vrienden.

Weet de belasting dienst precies hoeveel geld ik op mijn rekening heb staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

In Nederland is dat idd het geval. Niet dat ze er voortdurend zicht op hebben, maar de banken in ons hebben de plicht die informatie, indien er om wordt gevraagd, aan de belastingdienst te verstrekken.
Maar er zijn nog voldoende banken op deze aardkloot, die nog wel een strikt bankgeheim hebben en waar de belastingdienst geen vinger achter kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja, je wordt compleet in de gaten gehouden dus dat weten ze zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben iig de bevoegdheid om dat te weten.

Maatregelen tegen belastingfraude
De Belastingdienst heeft verregaande bevoegdheden. Zo heeft de fiscus toegang tot bankgegevens en andere persoonlijke gegevens en het recht van parate executie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, maar als zij redenen zien om jouw bankgegevens na te gaan is er in Nederland geen bank die dit mag weigeren
12 jaar geleden
Nee dat weet de Belastingdienst niet. Wel krijgt de Belastingdienst bepaalde informatie door. Zo wordt bij voorbeeld de genoten rente gerenseigneerd door de banken aan de fiscus. Ook is het zo, dat de Belastingdienst wel weet, wat jij niet weet. Dat klinkt gek? Heb je wel eens zitten luisteren in de kroeg naar flinke verhalen? Die hoor je in de kroeg. Van heel flinke jongens. Die heel gemakkelijk met tonnen(geld) strooien alsof het niks is. En een aftrekposten die ze hebben. Daar lusten de honden geen brood van. En handig zijn ze. En dan ineens kijken ze verbaasd op, dat ze 4 ton moeten bij betalen met 4 ton boete. Samen € 800.000. Ze waren vergeten, dat hun verraders niet slapen en dat muren oren hebben. Neem 1 ding van mij aan. Vertrouw je eigen linker hand niet. Laat hem niet weten wat de rechter doet. Bewandel het goede pad en je hebt niets te vrezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing