Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik zondag 30 september een wasmachine bestel wordt deze na 1 oktober geleverd. Ik betaal pas bij aflevering. Betaal ik dan 19 of 21 % BTW?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De datum dat de goederen worden geleverd is bepalend voor de btw. Dus levering na 30 november 21%. Veel leveranciers zullen nu het moment van facturering gebruiken als er contant wordt betaald voor 1 oktober.

Toegevoegd na 1 uur:
30 november = september
ronron1212
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In het bedrag dat je dan moet betalen zit 21% BTW begrepen. Maar ook als je op zondag 30 september vooruit zou betalen voor een machine die in oktober geleverd wordt, zou er 21% in het te betalen bedrag moeten zitten.

Of toch nog proberen dat je 'm op 30-09 kunt meenemen, dan is het nog 19%.
Computoon
12 jaar geleden
Als je met een leverancier een goede prijsafspraak maakt dan wordt hij geleverd voor die prijs. Dat is het enige wat van de kooprijs voor een particulier als jij van belang is.

Of er 19% of 21 % door de leverancier moet worden afgedragen is uitsluitend zijn verantwoordelijkheid.

Als aan een particulier wordt geleverd dan hoeft de winkel/leverancier geen btw op de factuur /rekening/bon te vermelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij weten is de factuur datum bepalend! Voor 1 okt os het 19% btw er na is 21%btw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat het zo is:
Als u op 30 september 2012 een product koopt en u tekent de koopovereenkomst, dan is op dat moment de koop gesloten. Het product is dan als het ware van de voorraad afgescheiden en kan niet nogmaals verkocht worden. Dat de factuur een latere datum krijgt is het "risico" van de verkoper. Op 30 september 2012 is de BTW op het product 19%. Dat behoort ook het tarief te zijn ook al betaal u na 30 september 2012.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdstip en plaats (in geval van levering aan of door buitenlandse bedrijven) zijn bepalend voor het BTW tarief
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing