Belasting teruggave van iemand die al 7 jaar dood is?
Ik heb een hele serieuze, ernstige vraag.
Een paar jaar geleden (2003) is de moeder van mijn moeder overleden.
Vorig jaar kregen we ineens een brief kregen waarin stond dat we veel geld kregen, iets met inkomstenbelasting teruggave, van mijn oma, die gewerkt zou hebben in 2007. Het was even kort een bizarre situatie dus we zijn met de belastingdienst aan het bellen geslagen. Het was al snel niet meer grappig en mijn moeder werd voortdurend aan de dood van haar moeder herinnerd. Het heeft een EEUWIGHEID geduurd voordat ze ons met rust lieten. Mijn moeder had de dood van haar moeder afgesloten, maar deze mensen brachten het steeds opnieuw naar boven.
Maar uiteindelijk was het klaar, wat bleek: een meneer ergens in verwegistan had een 7 die erg op een G leek etc.
Vanmiddag kwamen we thuis en ja hoor. Er ligt een brief waarin staat dat wij een terugbetaling moeten doen van ongeveer 4500 euro.
Wat ik wil weten is, wat wij hier nu tegen kunnen doen. Als het aan mij ligt, wil ik deze mensen graag laten boeten voor het feit dat zij mijn moeder voortdurend zo overstuur maken. Ik zei de vorige keer dat ze mijn moeder met rust moesten laten en dat ik nóóit meer een brief van ze wilde ontvangen. Ik ben zó boos geworden, dat ze uiteindelijk ophielden, maar nu beginnen ze opnieuw. Kan ik hier iemand voor aanklagen? Wat gebeurd er als het weer een lange procedure wordt, zonder dat we betalen? We willen geen mensen aan de deur hebben.
Bedankt voor het advies.
Dan klopt de zin: vanmiddag kwam ik thuis en ja hoor, ligt er een brief....toch ook niet meer!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.