bestaat er een soort toeslag als je bij iemand inwoont, kostgeld moet betalen maar dit niet kan betalen?
Ik woon samen met mijn vriend bij zijn moeder. Elke maand moeten we kostgeld betalen (daarbij ook nog regelmatig boodschappen). Doordat zij zo veel van ons vraagt, hebben we geen geld meer om rekeningen te betalen en komen we eigelijk steeds meer in de schulden. Ik heb het al met haar er over gehad dat we onze zorgverzekering enz niet kunnen betalen, maar dan zegt ze dat ze zelf ook rekeningen heeft en anders afgesloten word. Wel koopt ze regelmatig nieuwe kleren en schoenen en andere spullen voor in huis, terwijl mijn vriend en ik dus al ruim een half jaar niks hebben kunnen kopen qua kleren. Bestaat er een toeslag o.i.d wat ik in dit geval zou kunnen krijgen?
Toegevoegd na 1 uur:
Aangezien iedereen hier mij als een verwend nest ziet die te beroerd is om te betalen, bij deze wat opheldering: de vaste lasten bedragen €390 per maand. De kostgeld bedraagt €300 per maand. Mijn inkomen is €670, en daarbij €70 zorgtoeslag. Op de zorgtoeslag van mijn vriend is al beslag gelegd. Ook hebben mijn vriend en ik ieder €100 per maand aan aflossingen. De rest gaat naar boodschappen. Als ik aan haar voorstel dat ik alleen mijn helft van het kostgeld betaal (dus €150) en dat mijn vriend zelf verantwoordelijk is voor zijn helft, word ze boos op mij en zegt ze dat mijn vriend en ik dat zelf moeten uitzoeken, maar ze EIST €300 van mij. Dus.. Hebben jullie nu tenminste wat reeele adviesen? Of nog meer vooroordelen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.