Moet ik nu veel belasting gaan bijbetalen doordat ik een nabetaling van het UWV heb gehad in 2011?
Ik heb begin 2011 een bedrag aan terugwerkende kracht van het UWV ontvangen omdat ze mijn aanvraag Wajong, die ik jaren geleden heb ingediend in eerste plaats niet wilde toekennen. Na veel rechtzaken en na uitspraak van de rechtbank die mij uiteindelijk gelijk gaf ontvang ik sinds ongeveer Oktober 2010 een Wajong uitkering. In hun besluit kennen ze mij de Wajong met terugwerkende kracht toe tot 2006. Voordat ik de Wajong kreeg had ik een bijstandsuitkering en deze heeft het UWV dan ook verrekend met het uit te keren bedrag over voorgaande jaren. Uiteindelijk bleef er toch nog een paar duizend euro over die ze naar mij overmaakte. Nu kreeg ik afgelopen week de jaaropgaaf 2011 van het UWV waarin staat dat ik een fiscaal loon heb van 23.224 euro en er 2079 euro loonbelasting is betaald. Het ziet er dus naar uit dat ik dit jaar aan de belastingdienst heel veel geld moet betalen. Ik weet dat ik hier nog de algemene heffingskorting, jonggehandicaptenkorting en studiekosten van 880 euro vanaf kan trekken maar dan nog blijft er een aardig bedrag openstaan. Mijn vraag is dan ook wat kan ik hier aan doen, is middeling een optie? Of zoals in mijn andere vraag, kan ik hier de jonggehandicaptenkorting van de jaren dat ik geen Wajong had maar er wel recht op had er nog vanaf trekken?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.