Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoezelf belastingformulieren intevullen. Dat moet toch geld schelen ipv boekhouder

belasting

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik zou zelf geen belastingformulieren invullen want je kan ook verkeerde informatie invullen dat je ergens geld van terug kan krijgen dat je dat niet weet hoe je dat in moet vullen en dat je dan dat geld misloopt.
Er zijn ook dagen dat de belasting dienst het met je kan invullen kosteloos volgens mij moet je maar eens informeren bij de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt op de site van de belastingdienst het aangifteprogramma downloaden. Als je dat doorloopt, is het in een avondje gepiept. Je moet natuurlijk wel al je gegevens bij de hand hebben!

Wacht er wel even mee tot na 1 maart, dan zijn veel gegevens alvast voor je ingevuld.
13 jaar geleden
Download het aangifteprogramma. Tegenwoordig is er al helemaal geen fluit aan, met die vooringevulde aangiftes. Bij alles wat niet helder is, kun je op een info-button klikken voor meer informatie. Bovendien zijn er veel sites op internet die uitleggen welke aftrekposten je bijvoorbeeld in welke situatie mag opvoeren. Als je er niet uit komt tijdens het invullen, bel je alsnog het gratis nummer van de Belastingdienst voor uitleg.

Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar tenzij je een eigen bedrijf hebt of op een andere manier in een situatie zit die financieel wat ingewikkelder is dan die van de gemiddelde burger, zie ik geen enkele reden waarom je een boekhouder nodig zou hebben voor het invullen van je belastingaangifte. Zeker de digitale versies: ze worden elk jaar eenvoudiger, en er is steeds meer al vantevoren ingevuld. Gewoon invullen wat er gevraagd wordt, het programma trekt automatisch drempels af en berekent op basis van de door jou ingevulde informatie precies wat je nog moet betalen of terugkrijgt. Echt, tenzij je in een situatie zit waarin je bovengemiddeld ingewikkelde financiën hebt, kan een kind de was doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Loop anders het programma gewoon eens door, en kijk of je daar uitkomt. Je zult zien dat bij elke post er en voorbeeld staat, en je kunt doorklikken voor meer informatie totdat alle mogelijkheden helemaal uitgewerkt staan, zodat je precies kunt zien wat van toepassing is en wat niet. Bij de aftrekposten bijvoorbeeld staan alle regels uitgelegd, alle vaste aftrekposten staan erbij, inclusief de regels voor bijzondere aftrekposten en waar je aan moet voldoen, wanneer je wat in mag vullen en hoeveel je daarop in mindering moet brengen. Dat programma zit zo in elkaar dat bijna iedereen het snapt en in kan vullen, dus moeilijk is het echt niet. Als je je gegevens bij de hand hebt, kun je binnen twee uurtjes klaar zijn. Ik zie er elk jaar tegenop, en eenmaal klaar vraag ik me in vredesnaam af waarom ik daar nu zo tegenaan heb lopen hikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing