Waar moet ik rekening mee houden, wat financiën betreft, wanneer ik (thuisblijfmoeder) op werkdagen een uurtje 'werk' doe voor een bedrijf?
Mijn man werkt fulltime en ikzelf ben fulltime thuisblijfmoeder (lees: geen inkomsten uit werk). Nu wil ik mij graag een uurtje per werkdag inzetten voor een bedrijf en deze wil mij een vergoeding/loon hiervoor geven (rond € 10,- per uur + kilometervergoeding).
Het gaat mij puur om de winst, want om het werk zelf zit ik niet verlegen. Ik verveel me toch nooit! ;-)
Waar moet ik allemaal rekening mee houden om er financiëel zo goed mogelijk uit te komen? Een vraag die hijbij opkomt is bijvoorbeeld: Op welke manier moet ik het geld laten uitbetalen? (Loondienst/nul-urencontract oid lijkt me geen optie, maar ik sta overal open voor. Leg het maar uit!) Vanuit het bedrijf dachten ze aan 'vergoeding', maar dit kan volgens mij geen vrijwilligersvergoeding zijn, omdat hierbij het uurtarief maximaal € 4,50 is.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wanneer er nog vragen zijn om een relevant antwoord te kunnen geven: stel gerust!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.