Hoe bereken ik op een factuur benzinekosten en parkeerkosten door naar de opdrachtgever?
Ik moet voor een cateringklus 2 dagen van Hoorn naar Amsterdam en parkeren in het centrum. Ik rij met een geleende auto. Hoe zet ik de kosten op de factuur? En doe ik dat in- of exclusief btw?
is de 0,19 % per km in- of exclusief btw? Laat ik het de opdrachtgever in- of exclusief btw betalen?
Parkeren kost €16,- per dag (voor een paar uur parkeren), dus ik ben totaal €32,- kwijt aan parkeren. Ik weet dat daar 19% btw bij in zit? Voor deze ook de vraag, laat ik dit de opdrachtgever inc. of excl. BTW betalen?
Ik heb het nu zo op de factuur staan:
benzinekosten: 2x 96 km x €0,19= €36,48
Parkeerkosten 2 x €16,-= €32,- totaal: €68,48
Maar ik heb geen idee hoe het nou zit met het wel of niet doorberekenen van BTW.
Heb al gegoogled en ook op deze site gekeken, maar kom er niet uit. Overal staat weer wat anders en nu vind ik het alleen nog maar onduidelijker
Plus extra vraag: Als ik de bon van het tanken bewaar, kan ik daar dan ook nog btw van terug vragen?
De opdracht vind in Nederland plaats, maar de opdrachtgever betaald vanuit de U.K.
Ik ben vanzelfsprekend ondernemer en dus BTW-plichtig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.