Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kreeg een brief van de belastingdienst dat ik geen voorlopige aanslag krijg en mijn gegevens controleerd worden, wat kan er gebeuren?

Ik ben een student en heb 5 banen gehad, maar deze brief maakt mij bezorgd. Ik krijg namelijk geld terug en na aanleiding van de gegevens die ik heb ingevoerd gaan ze het controleren. Wat kan er gebeuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je zit in de grote steek proef je wordt extra gecontroleerd. Als je alles netjes hebt ingevuld en naar waarheid heb je niets te vrezen.
ronron1212
13 jaar geleden
Steekproef kan, maar volgens mij merk je daar niks van en krijg je dan wel gewoon een voorlopige teruggave.

Waarschijnlijk heeft de computer bij jou iets gevonden wat niet "normaal" is.
Maak je geen zorgen, dat hoeft verder niks te betekenen.
5 verschillende banen hebben maakt de kans al een stuk groter dat er ergens iets fout is gegaan.
Misschien kloppen jouw gegevens niet met dat wat een van je werkgevers heeft opgegeven.
Misschien gaan willen ze iets checken met een anders instantie. (bijvoorbeeld het UWV)
Waren er in 2010 dingen heel anders dan in 2009, vooral als je ineens veel minder bent gaan verdienen.

Je krijgt je geld iets later, maar je krijgt wel meteen een definitieve aanslag. (je weet dus zeker dat het niet meer veranderd wordt)

Voor boetes hoef je je ook geen zorgen te maken, zolang je tenminste niet bewust dingen fout hebt ingevuld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing