Belastingaangifte correct ingestuurd. Toch ''naheffing''?
Mijn aangifte is op 22 maart 2011 door de belastingdienst ontvangen. Ik verwachtte net als in andere jaren een NIHIL-aanslag. Zo ook nu. Ik kreeg echter een naheffing van bijna 1700 euro.
Men had het ''eigen-woning-deel'' niet ontvangen, en dat resulteerde in de naheffing. Dat deel had ik echter weldegelijk ingevuld.
Ik moest even wachten op een nieuwe DigiD, en kon toen de aangifte alsnog compleet verzenden. Ik belde opnieuw
met de vraag of het nu in orde was. Dat werd bevestigd, waarop ik vroeg of ik nu verder niets hoefde te doen.
Eh, zo werkt het niet meneer, u moet wel uitstel vragen voor de openstaande schuld..........Huh, openstaande schuld? Ze hadden mijn aangifte toch compleet binnen?
Nu blijkt dat ik tot 16 november in onzekerheid zit. Ze zeiden weliswaar dat ik niets verschuldigd was, maar wat als er ergens iemand het in zijn hoofd haalt om dit NIET recht te trekken? Ik bedoel, het is een fout geweest in het aangifteprogramma, een stuk software dat door de belastingdienst ZELF beschikbaar werd gesteld.
Nu weet ik dat de Hoge Raad de dienst kortgeleden op de vingers heeft getikt, omdat ze mensen onnodig lang aan het lijntje hielden, nadat zij door fouten bij de belastingdienst veel te lang op een definitieve beslissing moest wachten.
Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Lijkt me sterk dat ik de enige ben, bij wie een correct ingevulde aangifte toch niet goed/compleet is binnengekomen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.