Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor soort toeslag kunnen nog aanvragen?

Ik met mijn vrouw samen netto inkomen ongeveer 1500 euro,we hebben zorgtoeslag,huur toeslag en kinderkorting toeslag.

Mijn vraag is:wat nog meer toeslag mogen we nog aanvragen bij het belastingkantoor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Meer toeslagen kun je niet krijgen je hebt alles al aangevraagd en gehad.
ronron1212
14 jaar geleden
Op de site van de belasting dienst kan je zelf uitrekenen waar je recht op hebt.
Maar meer als wat jullie al krijgen is er naar mijn mening niet.
Behalve als je gebruik maakt van kinderopvang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee jullie zitten samen behoorlijk boven bijstandsniveau dus dan vakt er niets meer aan te vragen
14 jaar geleden
Vermoedelijk heb je alle mogelijkheden al gebruikt.
Komen jullie toch moeilijk rond, neem dan contact met de gemeente - die kan je verder helpen met bijvoorbeeld een budgetteringscursus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt misschien nog kwijtschelding aanvragen van de reinigingsheffing.(Mits je geen auto hebt van een minimale waarde van €5000,= althans hier in mijn gemeente)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je nog recht op uitbetaling van de algemene heffingskorting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet het netto-inkomen is bepalend maar het bruto-inkomen (het fiscale inkomen of loon voor loonheffing) ofwel wat de belastingdienst het verzamelinkomen noemt.
Dat is ook verklaarbaar omdat de loonheffing een voorheffing is op de inkomstenbelasting/premieheffing en dus niet definitief hoeft te zijn.
Je kunt na een aanslag namelijk inkomstenbelasting/ premieheffing moeten bijbetalen of terugkrijgen.
Daarom bruto-inkomen vermelden

Toegevoegd na 1 dag:
Bij de SVB kun je kinderbijslag aanvragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing