Het bedrijf van m`n tweede baan heeft geen loonheffing ingehouden, nu moet ik bijna 500 euro betalen aan de belasting! Heb ik nu zwart gewerkt?
Ik ben 21 en student. Na m`n stage ben ik nog 3/4 jaar blijven hangen bij m`n stagebedrijf. Hier werkte ik 1 dag in de week naast nog m`n zaterdagbaantje dat ik had.
In juni zag ik dat m`n bruto en netto bedrag op m`n loonstrook hetzelfde was, wat volgens mij niet klopt. Volgens het bedrijf klopte dit wel en was er niets aan de hand.
Nu moet ik van de belastingdienst bijna 500 euro betalen, omdat er geen loonheffing was ingehouden. Alle inkomsten van box 1 bij elkaar opgeteld kom ik tot 7600 euro, dus minder dan de 13.000 die je belastingvrij mag werken...
Betekend dit dat ik zwart gewerkt heb? Kan ik nog iets tegen m`n stagebedrijf doen? Kan ik m`n stagebedrijf aangeven?
Moet eerlijk zeggen dat ze het niet leuker maken en al helemaal niet makkelijker... :) wie weet raad en/of heeft tips!
Toegevoegd na 34 minuten:
Ps. ik heb m`n contracten erbij gezocht en bij m`n zaterdagbaan wordt er loonheffingskorting ingehouden (dit is ook de best betaalde baan) maar bij m`n tweede baan niet. Met andere woorden, het is maar 1x ingehouden en niet twee keer... :s
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.