Help, heb auto laten maken bij iemand die ik op marktplaats vond, nu dreigt de belasting met boetes... Kunnen ze dit doen? (zie uitleg)?
Een half jaar geleden heb ik gereageerd op een advertentie van iemand.
Hij last auto's en deed andere auto reparaties. Ik ben toen met mijn auto naar hem toe gegaan voor mijn reparaties (uiteindelijk heeft hij niet alles gerepareerd, want wat gerepareerd moest worden, want dat kon gewoon niet meer.)
Het was een hele aardige man, en daarom heb ik toen bij zijn advertentie gezet ; Er moest veel gerepareerd worden en de reparatie was goed ik werd snel geholpen.
Nu kreeg ik een e-mail van marktplaats van de belastingdienst met ; Ik ga u aanslag sturen van maximaal €1000,oo U werkt zwartwerken in de hand tevens krijgt u boete van €750,00 voor niet betalen btw over deze klus.
Ik ben echt radeloos! Kunnen ze dit echt doen? De reactie die ik heb geplaatst over hem was niet eens 100% op zijn plaats!
En wat kan ik hieraan doen?
Toegevoegd na 3 minuten:
En hoezo komen ze daar nu mee? Als het illegaal is, waarom accepteert marktplaats dan die advertentie? En hoe kan ik weten dat hij het niet heeft opgegeven aan de belasting?
Toegevoegd na 2 dagen:
Bedankt voor de reacties. Voel me weer een stuk meer gerust.
Omdat er meerdere antwoorden zijn die op elkaar lijken kies ik geen beste antwoord maar wel een +.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.