Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik kan iemand die zwart wordt betaald door zijn baas maar vervolgens nog wel een uitkering heeft waar moet ik dit melden?

de persoon is een paar maanden geleden ontslagen bij zijn baas vervolgens heeft hij een uitkering gekregen zijn baas heeft hem vervolgens weer terug genomen maar betaald hem zwart en hij heeft zijn uitkering ook nog waar moet ik dit aangeven

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

dit kun je melden bij het uwv en bij de belastingdienst

Toegevoegd na 6 minuten:
De belastingdiest, het UWV, de Sociale Verzekeringsbank, de arbeidsinspectie en het openbaar ministerie werken samen om illegale arbeiders en zwartwerkers op te pakken.

Toegevoegd na 12 minuten:
zelf heb ik mijn schoonvader aangegeven voor illegale inkomsten naast een volledige uitkering
het antwoord van degene die ons tewoord stond was dat ze er waarschijnlijk niks aan gingen doen want dat leverde te weinig op
ze moesten de grote mannen hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoezo wil je dat melden? laat die man lekker als jij dat had zou je toch ook niet willen dat iemand je verraad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het goed begrijp maakt vooral de baas misbruik van de situatie; de werknemer heeft zich na ontslag terecht bij het UWV aangemeld en de baas heeft hem kennelijk overgehaald om zwart te werken. De baas heeft dus wel werk en heeft de werknemer zonder noodzaak ontslagen, al is dat niet helemaal zeker.
De werknemer kan moeilijk het UWV opzeggen als hij niet wit wordt betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zowel de frauderende werkgever als de zwartwerkende fraudeur doen wat niet mag. als het u echt hoog zit meld dit bij de belastingdienst en het UWV, immers deze partijen worden het meest getild. geef niet alleen de zwartwerker aan maar juist ook de werkgever
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet de gemeente niet want als hij ook nog zwart betaald werd dan kan hij daarna moeilijk terecht bij het Uwv,want die "kent" hem niet. Dus heeft hij waarschijnlijk een uitkering van de gemeente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste richekke,

Je kan uitkeringsfraude online melden bij het Centraal Meldpunt Fraude op www.uwv.nl. Daarnaast kan je ook schriftelijk of telefonisch een melding doen als je dat liever hebt. Je informatie wordt altijd vertrouwelijk behandeld.

Actuele informatie vind je hier: http://tinyurl.com/2b55ggs

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn advies zou zijn, om de persoon die je kan - als je die persoon dan toch kan - eens te vragen voor hoeveel uren zijn baas hem dan weer heeft teruggenomen. Als dat voor minder uren is dan voor het ontslag, dan houdt die persoon voor de nog wel vervallen uren recht op die uitkering. Dat is 1.
Ook zou ik niet voor zoete koek aannemen dat sprake is van zwart betalen: Hoe ken u zoiets weten? Zou ik ook meteen naar vragen, nu u die persoon immers toch kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing