Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geld overmaken naar rekening bij wise.com?

Beste mensen, is er hier iemand die bankiert via wise.com? een vriend van mij heeft een rekening bij wise.com. Hij heeft geen andere bankrekening. Een werkgever wil het salaris van mijn vriend naar zijn rekening bij wise storten. Mijn vriend heeft de bankpas laten zien maar hierop staat niet zijn rekeningnummer. Hoe moet de werkgever nu zijn salaris storten?

Inekez1
4 uur geleden
Hij kan toch gewoon op zijn wise account voor online bankieren inloggen en zijn eigen rekeningnummer zien? De werkgever heeft het volledige Europese IBAN nummer nodig, maar dat hoeft niet per se op het pasje te staan.
tinus1969
4 uur geleden
Ik vrees dat je vriend een andere bankrekening moet openen.
tinus1969
4 uur geleden
Hoe maken anderen geld over naar je vriend?
tinus1969
4 uur geleden
En heeft je vriend dit al aan wise.com zelf gevraagd?
ronron1212
3 uur geleden
Hoe kan het dat hij zijn bankrekeningnummer niet kent dan kan hij toch ook niet bankieren.
ronron1212
3 uur geleden
@inekez1 om in te loggen moet je je bankrekening weten
tinus1969
3 uur geleden
@ronron1212, ik vermoed dat je bij wise.com kunt inloggen met een gebruikersnaam ipv bankrekeningnummer. Dat kan iig ook bij veel echte banken.
ronron1212
2 uur geleden
@tinus1969 welke banken dan?
LeonardN
2 uur geleden
@ronron1212 Bij welke bank moet je je bankrekening weten om in te loggen?
Inekez1
2 uur geleden
Als je eenmaal een account hebt aangemaakt kun je gewoon inloggen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning op je telefoon. Geen rekeningnummer en zelfs geen pasje of pincode voor nodig.
Inekez1
2 uur geleden
Wat betreft de fysieke pas van wise: het rekeningnummer staat toch ook gewoon op de achterkant???

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De werkgever heeft een geldig Europees IBAN rekeningnummer nodig om het salaris te storten. In veel landen wordt het volledige IBAN nummer op de achterkant van de betaalpas afgedrukt. Mogelijk is de pas uitgegeven in een land waar dat niet gebruikelijk is. Om het volledige IBAN nummer te achterhalen kun je inloggen op je account, of via de website van wise het nummer laten berekenen op basis van je rekeningnummer-zonder-iban-code. Vul de gegevens voor de IBAN calculator in en je persoonlijke IBAN nummer komt eruit.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 20 december 2024 12:59: bron
Plaatje bij antwoord
2 uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image