Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kan niet meer via IDEAL betalen, weet iemand raad?

Een heel merkwaardig probleem. Hetzelfde gehad bij de vorige (windows) pc.
eerste maand(en) na aanschaf van elke (windows 10/11) pc, kan ik gewoon
alles betalen via de identifier en IDEAL. Dan ineens onstaat het volgende :
Ik kan bij een webshop gewoon de bestelling afronden, maar bij betalen
via IDEAL kom ik in het IDEAL scherm terecht,. en dan blijft het schermpje
van de idenifier gewoon blanco. er staat dan op mijn pc-monitor
dat ik mijn pas moet invoeren in de identifier, maar er gebeurd niets,
het schermpje blijft blanco. op OK drukken geeft
3 Schildjes te zien welke betekenen dat het ding werkt.
Ik wordt dan altijd gedwongen de betaling te annuleren.
Ik heb al een nieuwe identifier: met zelfde probleem.
De Bank (ABN) zegt dat ik via de app of qr moet betalen, en is vrij onbehulpzaam, ze willen er niets van weten en doen beetje uit de hoogte.
Ik heb geen mobiel internet of telefoon geschikt tot app-bankieren.
Ik kan wel gewoon inloggen op de bank website met diezelfde
identifiers..(?) en wel betalen via bankoverschrijvingen online, maar
niet/nergens met IDEAL. Let wel; de eerste maan(den) werkte IDEAL wel
(na aanschaf van een nieuwe pc).
Heb geen schulden of te laag saldo.
Identifier software herinstalleren werkt niet.
Firewall uitzetten werkt ook niet.
Heb Kaspersky AV Plus, deze uitzetten levert ook niks op. Gebruik geen VPN.
In de instellingen van windows staat ook niks wat ik kan aanpassen.
Op het internet is hierover letterlijk niks te vinden (wat kan helpen).

4 maanden geleden
in: Bankieren
3.8K
tinus1969
4 maanden geleden
Voor of na het selecteren van je bank? Heb je je bank al gebeld?
SingingCoyote13
4 maanden geleden
na het selecteren. ik kan mijn rekening nummer en pas nr invoeren. en dan krijg ik op mijn pc scherm de melding pas invoeren. maar daarbij blijft het identifier schermpje blanco, voor en na invoeren pas hoe lang ik ook wacht. ik kan dan dus niets doen. eerst, eerste maand na aanschaf van een pc, kon ik dan gewoon betalen door op de identifier te kijken en dan instructies te volgen en te pinnen maar nu blijft het blanco. en dit gebeurd en blijft zo een maand of wat na aanschaf van elke pc.
SingingCoyote13
4 maanden geleden
de bank blijft moeilijk doen en willen dat ik die bank app gebruik, welke niet kan want ik heb geen geschikte mobiel, of mobiel internet. ik heb zelfs een pre paid telefoon, dus ik kan ook niet lang aan de lijn blijven tijdens gesprekken.
ronron1212
4 maanden geleden
Je kan wel gewoon pinnen met de pas?
Ritsuka
4 maanden geleden
Andere browser geprobeerd?
tinus1969
4 maanden geleden
Bellen met de bank is toch de beste aanpak.
Inekez1
4 maanden geleden
Of chatten met de bank. In eerste instantie krijg je dan een chatbot, maar als die het antwoord niet weet of je vraag niet begrijpt dan neemt een echte medewerker het gesprek over. Chatten in gratis, kost je geen belminuten, je moet alleen je vraag even typen in plaats van praten. Maar dat doe je hier ook dus blijkbaar is dat geen probleem.
ronron1212
4 maanden geleden
@tinus1969 en @inkez1 dit staat in de vraag
De Bank (ABN) zegt dat ik via de app of qr moet betalen, en is vrij onbehulpzaam, ze willen er niets van weten en doen beetje uit de hoogte.
Dus dat heeft hij al gedaan
SingingCoyote13
4 maanden geleden
dit treedt op bij alle browsers. edge, firefox, chrome ook brave. niks werkt
SingingCoyote13
4 maanden geleden
ja kan gewoon pinnen in winkels en inloggen bij de bankwebsite zelf en ook bankoverschrijvingen doen, maar alleen IDEAL doet het niet. dit is nu al iets van jaren al dat IDEAL het niet doet.
ronron1212
4 maanden geleden
@SingingCoyote13 doe je het wel goed dan dat inloggen Via Internet Bankieren, met e.dentifier Kies bij de betaalmogelijkheden tijdens het afrekenen voor 'iDEAL' en selecteer 'ABN AMRO'.
Selecteer de juiste betaalrekening en kies voor ‘Betalen’.
Bevestig uw betaling met uw e.dentifier.
Klik op 'Betaling afronden'. U krijgt een bevestiging of uw betaling is gelukt. Tot slot keert u terug naar de bevestigingspagina van de webwinkel.
SingingCoyote13
4 maanden geleden
ja ik doe alles correct het blijft gewoon blanco op het display. bij de banksite zelf dus kan ik wel gewoon inloggen.
ronron1212
4 maanden geleden
Heb je al eens cookies verwijderd.
SingingCoyote13
4 maanden geleden
ja al gedaan. ook andere browsers, bv zelfs chrome verwijderen opnieuw installeren ; niks het kan nog steeds niet. standaard browser veranderen ; ook geen resultaat. letterlijk alles geprobeerd wat kan. ook identifier software opnieuw installeren. alles wat je kan bedenken. ik heb zelfs een nieuwe identifier besteld ; hetzelfde probleem.
daarom heeft het ook geen nut de bank om hulp te vragen (ik heb ook een prepaid mobiel dus lang aan de lijn hangen kan ook niet); zij komen met altijd dezelfde "oplossingen" aanzetten ; firewall uitzetten, of de cookies, andere browser proberen, virusscanner uitzetten, extensies in de browser uitzetten of verwijderen, noem het maar op, etc jeweetwel alles wat je normaal al geprobeerd hebt in zo een situatie.
ronron1212
4 maanden geleden
ik ben nog nooit software voor de identifier geïnstalleerd zit toch ook bij de abn
ronron1212
4 maanden geleden
De e.dentifier software is ontwikkeld voor klanten die zakelijk Internet Bankieren gebruiken. Met deze software is het nodig om de e.dentifier aan te sluiten met een usb-kabel. Bankiert u niet zakelijk? Gebruik de e.dentifier dan gewoon los, dus zonder software of usb-kabel. We raden u ook aan om de e.dentifier software te verwijderen. Zo voorkomt u mogelijke problemen bij het installeren van software-updates.
SingingCoyote13
4 maanden geleden
ik heb een identifier (2 dus nu) allebei met een usbkabel en zonder batterijtje erin. dus hij moet via usb kabel aangesloten zitten. zonder de identifier software doet ie het niet, hij krijgt dan geen stroom en dan kan ik niet eens op de banksite inloggen.
ronron1212
4 maanden geleden
waarom een zakelijke?
ronron1212
4 maanden geleden
Misschien is dat wel je probleem
SingingCoyote13
4 maanden geleden
als ik een identifier aanvraag dan heb niet de optie te kiezen ik kan alleen aanvragen, en die ik in de bus kreeg/krijg is altijd idd die met usb kabel. ik ga eens erachteraan misschien dat eentje met batterij is wat ik moet hebben dan.
Pieterke
4 maanden geleden
Log je in via een snelkoppeling? Dat kan problemen geven bij ABN-AMRO, dat heb ik van de bank zelf gehoord. Log dan in d.m.v. ABN AMRO zoeken met Google. Ik had terugkerende andere problemen met hen en sinds ik de snelkoppeling niet meer gebruik heb ik geen problemen meer.
Pieterke
4 maanden geleden
Ik heb een paar jaar geleden nog een identifier op batterij gekregen, telefonisch aangevraagd.
SingingCoyote13
4 maanden geleden
ja je/jullie hebt gelijk. ik heb via chat een gesprek gehad met een medewerker van abn amro. het blijkt dus dat deze identifier WEL een batterijtje heeft, maar dit blijkt niet duidelijk. als je het ding erbij pakt gaat het display niet aan, welke toets ik ook indruk. PAS als ik wil moet/inloggen, dan pas als ik de pas erin doe, dan PAS verschijnt een melding over het inloggen etc op het display. dus ergens is het ook een fout van hun. je zou verwachten dat zo een ding als je ergens op drukt zonder pas erin, het laat blijken dat de batterij nog vol is, of er is in ieder geval, maar dat is niet zo. je ziet niets op het display als je op OK drukt of welke toets dan ook als het ding niet aan de usb kabel in de pc hangt..... nu moet ik nog proberen of ideal het doet dan zonder kabel. bedankt in ieder geval voor de reacties
SingingCoyote13
4 maanden geleden
ooooooooooo. net geprobeerd het kan wel. maar dit staat niet duidelijk aangegeven nergens ook niet op hun website (abn). pas als je de pas erin doet, terwijl je inlogt, dan pas vershijnt tekst op het display van de identifier. anders weet je niet of ie wel stroom (batterij) heeft of niet, want het display blijft blanco. net een betaling gedaan via ideal en het werkt !!! dank je wel voor de reacties en hulp. als iemand wil reageren als antwoord met deze info kan ik dit topic afsluiten, als hulp voor anderen met mogelijk hetzelfde probleem.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding