Ik kan niet meer via IDEAL betalen, weet iemand raad?
Een heel merkwaardig probleem. Hetzelfde gehad bij de vorige (windows) pc.
eerste maand(en) na aanschaf van elke (windows 10/11) pc, kan ik gewoon
alles betalen via de identifier en IDEAL. Dan ineens onstaat het volgende :
Ik kan bij een webshop gewoon de bestelling afronden, maar bij betalen
via IDEAL kom ik in het IDEAL scherm terecht,. en dan blijft het schermpje
van de idenifier gewoon blanco. er staat dan op mijn pc-monitor
dat ik mijn pas moet invoeren in de identifier, maar er gebeurd niets,
het schermpje blijft blanco. op OK drukken geeft
3 Schildjes te zien welke betekenen dat het ding werkt.
Ik wordt dan altijd gedwongen de betaling te annuleren.
Ik heb al een nieuwe identifier: met zelfde probleem.
De Bank (ABN) zegt dat ik via de app of qr moet betalen, en is vrij onbehulpzaam, ze willen er niets van weten en doen beetje uit de hoogte.
Ik heb geen mobiel internet of telefoon geschikt tot app-bankieren.
Ik kan wel gewoon inloggen op de bank website met diezelfde
identifiers..(?) en wel betalen via bankoverschrijvingen online, maar
niet/nergens met IDEAL. Let wel; de eerste maan(den) werkte IDEAL wel
(na aanschaf van een nieuwe pc).
Heb geen schulden of te laag saldo.
Identifier software herinstalleren werkt niet.
Firewall uitzetten werkt ook niet.
Heb Kaspersky AV Plus, deze uitzetten levert ook niks op. Gebruik geen VPN.
In de instellingen van windows staat ook niks wat ik kan aanpassen.
Op het internet is hierover letterlijk niks te vinden (wat kan helpen).
De Bank (ABN) zegt dat ik via de app of qr moet betalen, en is vrij onbehulpzaam, ze willen er niets van weten en doen beetje uit de hoogte.
Dus dat heeft hij al gedaan
Selecteer de juiste betaalrekening en kies voor ‘Betalen’.
Bevestig uw betaling met uw e.dentifier.
Klik op 'Betaling afronden'. U krijgt een bevestiging of uw betaling is gelukt. Tot slot keert u terug naar de bevestigingspagina van de webwinkel.
daarom heeft het ook geen nut de bank om hulp te vragen (ik heb ook een prepaid mobiel dus lang aan de lijn hangen kan ook niet); zij komen met altijd dezelfde "oplossingen" aanzetten ; firewall uitzetten, of de cookies, andere browser proberen, virusscanner uitzetten, extensies in de browser uitzetten of verwijderen, noem het maar op, etc jeweetwel alles wat je normaal al geprobeerd hebt in zo een situatie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.