Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Oneerlijke autoverhuurder, toch geen teruggave na betwisting Rabobank, wat te doen?

Bij een autoverhuurbedrijf is onder druk toch een extra verzekering afgetroggelt. Alle bewijzen zijn ter betwisting bekeken door de Rabobank, deze stelt echter niets voor mij te kunnen doen omdat ik de overeenkomst/ betaling digitaal heb ondertekent gedaan heb...de Rabobank ziet wel dat er sprake is van oneerlijke praktijk, maar stelt dat eea een overeenkomst is tussen de autoverhuurder en mij en zij er dus geen partij in zijn..wat te doen?
...dank voor de antwoorden die ik inmiddeld kreeg...ik merk hieruit wel dat ik mijn punt van aandacht wat duidelijker moet stellen: Onder druk, dan beboel ik: Ze hebben een VLOTTE BABBEL EN OVERTUIGINGSKRACHT VOORAL EXTRA TE VERZEKEREN! Ik voelde aan alles dat het een dubieuze kant op ging...maar ze schetsen met veel bravour een beeld van ellende als je niet extra bij-verzekerd.

Met respect wil ik de BEDWETERS erop wijzen de reviews te lezen van Klass Wagen Boedapest.
NB: Sunny Cars is een betrouwbare nederlandse aanbieder....door omstandigh niet terrecht deze keer, en week ik uit naar Rentallcars, daar extra verzekering afgesloten (WTC).. laten zien bij Klass wagen, ondanks dat is hun overredingskracht zo sterk dat je overstag gaat.

LET OP: het totaalbedrag van de betwisting is 185,35 van dit bedrag is 150 BORG...DIT BORGBEDRAG wordt dus NIET aan mij door KLASS WAGEN teruggestort!

Iedereen dank ..ook de slimmerikken

4 maanden geleden
in: Bankieren
2.2K
Utrecht
4 maanden geleden
De bank is geen partij in deze. Je hebt zelf getekend voor een extra verzekering en deze waarschijnlijk intussen ook gekregen. Je kan niet na afloop verzekeringspremie terugkrijgen. Ik krijg ook mijn inboedelverzekeringspremie niet terug als ik op het eind van het jaar geen brand heb gehad.
Inekez1
4 maanden geleden
Om wat voor verzekering gaat het, voor hoelang en welk bedrag? Wat is er precies oneerlijk aan?
LeonardN
4 maanden geleden
Wat bedoel je met "onder druk"? Had je het gevoel dat je niet weg kon? Was er dreiging van fysiek geweld? Als het om autohuur gaat, om welk bedrag gaat het dan? Ik bedoel gaat het überhaupt om meer dan 100 euro? Als er echt iets heeft plaatsgevonden wat tegen de wet ingaat dan kan je een advocaat in de arm nemen en kijken of er een rechtszaak van te maken is. Ben je zeker een hoop meer geld kwijt, en wat dan de kans is dat je de zaak wint weet ik niet maar ik acht de kans niet heel groot.
LeonardN
4 maanden geleden
Aangaande de toevoeging: Rustig aan. Als jij niet goed uitlegt wat er gebeurd is dan kunnen wij er weinig mee. Ook de laatste toevoeging is een haast onleesbaar stuk. Iedereen mag iedereen proberen te overtuigen.
"maar ze schetsen met veel bravour een beeld van ellende als je niet extra bij-verzekerd."
En dat beeld was onterecht? Kan je een link geven naar de review? Ik kan het met de tekst die je geeft niet vinden. Kan je nu eens rustig en feitelijk vertellen wat er gebeurd is zonder iedereen voor van alles en nog wat uit te maken? 1. Waar is het gebeurd?
2. Wie heeft wat voorgespiegeld?
3. Wat was daarvan niet waar?
4. Je hebt het opeens over borg die niet terug is betaald. Dat lijkt me een heel ander verhaal en probleem dan dat je een (in jouw ogen) onnodige verzekering hebt genomen.
Utrecht
4 maanden geleden
Gert; adem even rustig in en uit. Lees dan de reactie van LeonardN probeer dan je verhaal nog eens gestructureerd en zo objectief mogelijk te beschrijven. Raaskallen in hoofdletters helpt niet. Het is helaas een bekende tactiek van autoverhuurders om ter plekke (aan de balie bij het afhalen van de huurauto) extra's proberen aan te smeren. Verzekeringen, road side assistance, navigatie, grotere auto, etc. Vaak vangen medewerkers commissie op deze extra verkopen. Dus het kan inderdaad wel eens niet helemaal zuiver gaan. Des te belangrijker dat jij als huurder goed bent voorbereid en weet wat je hebt gereserveerd en waarvoor je betaald (dus reserveer vooraf exact wat je nodig hebt zodat je ter plekke al wat wordt aangeboden, met een gerust hart kan afwijzen). Ik ben er 20 jaar geleden ook in getrapt bij mijn eerste autohuur. Dat was eenmalig.
TurfGraver
4 maanden geleden
Uit je verhaal kan ik niet halen wat je bank er mee te maken heeft.
LeonardN
4 maanden geleden
@TG
Zoals ik het begrijp heeft de vrager aan zijn bank (Rabobank) gevraagd of hij het betaalde geld terug kan vorderen. De bank ziet daar echter niet voldoende aanleiding voor, aangezien de vrager (digitaal) overeen is gekomen met de verzekering. Ik denk dat het beste wat de vrager kan doen is zich bekommeren om het borgbedrag, waar deze lijkt me gewoon recht op heeft.
TurfGraver
4 maanden geleden
Ik ken geen enkel bank die naar aanleiding van zoiets geld terug zou storten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je met verzekering WTC bedoelt CDW (cascoschade vermindering)?

Die verzekering heb je inderdaad via Rentallcars, maar die dekt lang niet alle mogelijke schades. Kapotte banden of ruiten bijvoorbeeld niet, terwijl dat best reële schades zijn. Dus zo gek is het niet om bij de verhuurder aan de balie een extra verzekering daarvoor af te sluiten. En als dat 185-150=35 euro zou kosten, zou dat denk ik je probleem ook niet zijn.

Volgens mij gaat je vraag vooral over die 150 euro die jij terug had verwacht en (nog) niet terug hebt gekregen.

Zou het kunnen zijn dat dit om de Administratiekosten gaat van het autoverhuurbedrijf? Als jij schade rijdt, of een boete krijgt, of ergens per ongeluk geen tolkosten hebt betaald, dan komen die rekeningen later via het verhuurbedrijf. Voor het afhandelen daarvan rekenen ze een vast bedrag van 150 euro administratiekosten. Omdat het soms weken kan duren voordat boetes of tolkosten bij hen binnen komen en aan jou doorgestuurd kunnen worden, kunnen ze ook pas dan definitief weten of ze die administratiekosten wel of niet moeten berekenen. Wellicht hebben ze bedacht om tot die tijd het bedrag als borg te houden. Die termijn zou dan wel ergens in hun voorwaarden moeten staan.

Netjes is het niet om dat zo lang te laten duren. Je verwacht inderdaad je borg (administratiekosten) meteen terug als je de auto zonder schade inlevert. Maar als er een langere termijn in de voorwaarden staat waarvoor jij hebt getekend bij het ophalen van de auto, kun je niet achteraf eisen dat ze daar vanaf wijken.

Staat er geen termijn voor die borg genoemd, of is die inmiddels verstreken, dan moet je rechtstreeks klagen bij Klass wagen. Dat is de partij waar je een probleem mee hebt dus met hen moet je het proberen op te lossen.

Deze informatie staat ook gewoon op de site van rentalcars, bij elke auto die je daar wil huren/reserveren kun je de huurvoorwaarden inzien. Het zijn geen verborgen kleine lettertjes, gewoon duidelijk aangegeven wat wel en wat niet is inbegrepen bij de huurprijs.
(Lees meer...)
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding