Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Oneerlijke autoverhuurder, toch geen teruggave na betwisting Rabobank, wat te doen?

Bij een autoverhuurbedrijf is onder druk toch een extra verzekering afgetroggelt. Alle bewijzen zijn ter betwisting bekeken door de Rabobank, deze stelt echter niets voor mij te kunnen doen omdat ik de overeenkomst/ betaling digitaal heb ondertekent gedaan heb...de Rabobank ziet wel dat er sprake is van oneerlijke praktijk, maar stelt dat eea een overeenkomst is tussen de autoverhuurder en mij en zij er dus geen partij in zijn..wat te doen?
...dank voor de antwoorden die ik inmiddeld kreeg...ik merk hieruit wel dat ik mijn punt van aandacht wat duidelijker moet stellen: Onder druk, dan beboel ik: Ze hebben een VLOTTE BABBEL EN OVERTUIGINGSKRACHT VOORAL EXTRA TE VERZEKEREN! Ik voelde aan alles dat het een dubieuze kant op ging...maar ze schetsen met veel bravour een beeld van ellende als je niet extra bij-verzekerd.

Met respect wil ik de BEDWETERS erop wijzen de reviews te lezen van Klass Wagen Boedapest.
NB: Sunny Cars is een betrouwbare nederlandse aanbieder....door omstandigh niet terrecht deze keer, en week ik uit naar Rentallcars, daar extra verzekering afgesloten (WTC).. laten zien bij Klass wagen, ondanks dat is hun overredingskracht zo sterk dat je overstag gaat.

LET OP: het totaalbedrag van de betwisting is 185,35 van dit bedrag is 150 BORG...DIT BORGBEDRAG wordt dus NIET aan mij door KLASS WAGEN teruggestort!

Iedereen dank ..ook de slimmerikken

9 maanden geleden
in: Bankieren
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je met verzekering WTC bedoelt CDW (cascoschade vermindering)?

Die verzekering heb je inderdaad via Rentallcars, maar die dekt lang niet alle mogelijke schades. Kapotte banden of ruiten bijvoorbeeld niet, terwijl dat best reële schades zijn. Dus zo gek is het niet om bij de verhuurder aan de balie een extra verzekering daarvoor af te sluiten. En als dat 185-150=35 euro zou kosten, zou dat denk ik je probleem ook niet zijn.

Volgens mij gaat je vraag vooral over die 150 euro die jij terug had verwacht en (nog) niet terug hebt gekregen.

Zou het kunnen zijn dat dit om de Administratiekosten gaat van het autoverhuurbedrijf? Als jij schade rijdt, of een boete krijgt, of ergens per ongeluk geen tolkosten hebt betaald, dan komen die rekeningen later via het verhuurbedrijf. Voor het afhandelen daarvan rekenen ze een vast bedrag van 150 euro administratiekosten. Omdat het soms weken kan duren voordat boetes of tolkosten bij hen binnen komen en aan jou doorgestuurd kunnen worden, kunnen ze ook pas dan definitief weten of ze die administratiekosten wel of niet moeten berekenen. Wellicht hebben ze bedacht om tot die tijd het bedrag als borg te houden. Die termijn zou dan wel ergens in hun voorwaarden moeten staan.

Netjes is het niet om dat zo lang te laten duren. Je verwacht inderdaad je borg (administratiekosten) meteen terug als je de auto zonder schade inlevert. Maar als er een langere termijn in de voorwaarden staat waarvoor jij hebt getekend bij het ophalen van de auto, kun je niet achteraf eisen dat ze daar vanaf wijken.

Staat er geen termijn voor die borg genoemd, of is die inmiddels verstreken, dan moet je rechtstreeks klagen bij Klass wagen. Dat is de partij waar je een probleem mee hebt dus met hen moet je het proberen op te lossen.

Deze informatie staat ook gewoon op de site van rentalcars, bij elke auto die je daar wil huren/reserveren kun je de huurvoorwaarden inzien. Het zijn geen verborgen kleine lettertjes, gewoon duidelijk aangegeven wat wel en wat niet is inbegrepen bij de huurprijs.
9 maanden geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing