Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom word er iedere keer als ik tank € 200 gereserveerd.?

snap er niets van , wat is dit ? Ja bij onbemand tanken is dat.

4 maanden geleden
in: Bankieren
3.9K
gvrox
4 maanden geleden
Wat snap je er niet aan?
reus_lucius
4 maanden geleden
Podje voor jaren geleden heb ik hetzelfde probleem gehad. Wat je schrijft is bijna 100 % waar. Toen v-pay in Nederland kwam en diverse banken w.o. SNS bankpassen met v-pay gingen uitgeven toen kwam dat voor dat er een bedrag werd gereserveerd. Bij een lokaal onbemand tankstation gebeurde dit ook bij mij maar ik wist dit niet. Ging daarna naar de winkel en kon niet binnen. Ik heb toen contact gezocht mat het tankstation en toen bleek dat de betaalprovider (het bedrijf achter de pinpaal) deze "borgstelling" had aangezet zonder dat het tankstation dat wist. Via het hoofdkantoor van het tankstation Tamoil) is deze betaalprovider gevraagd dit uit te zetten. Het gekke was wel dat als ik tankt emet een betaalpas met maestro logo dit niet gebeurde.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is een soort borg. Omdat je van te voren niet kan aangeven hoeveel je gaat tanken, wordt er een bedrag gereserveerd wat meer is dan je realistisch gezien kunt tanken met een personenauto. Het verschil tussen wat je tankt en de 200 euro wordt verrekend zodat alleen het getankte bedrag afgeschreven wordt.

Mocht je geen 200 euro op je rekening hebben staan, dan wordt er een bedrag gereserveerd van 1 euro minder dan het saldo op je rekening.

Ergens in 2022 zo uit mijn hoofd is dit bedrag trouwens verhoogd van 150 naar 200 euro omdat toen de brandstofprijzen enorm stegen en sommige mensen meer dan €150 euro konden tanken.
(Lees meer...)
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding