Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel moet je partner betalen?

Mijn vriend heeft een koophuis. ik betaal de helft aan vaste lasten. En alle boodschappen en extra eten voor ons samen. De helft aan alle vasten lasten zijn ongeveer €210 per persoon, echter betaal ik hem €400 voor vasten lasten. Omdat ik in zijn huis woon daarom extra moet betalen. Dus mijn eerste vraag. is dat juist?
mijn tweede vraag, hij overweegt om het huis te verhuren aan mij. bijvoorbeeld de hypotheek is 1000 euro per maand, stel je voor je verhuurt het kan het makkelijk voor 1600 euro per maand verhuurt worden aan een vreemde. Dus vraagt hij aan mij of ik dan 800 euro aan huur extra betaal. Toch dacht ik als hij het aan mij zou verhuren, ik dan de helft van de hypotheek zou betalen dus 500 euro inplaats van 800 euro. klopt dat? Voor mij lijkt het erop dat hij een soort winst wilt maken. Voor hem is het een financiële vlak.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Bankieren
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je betaald dus in je eentje alle vaste lasten. En dan wil die dus ook nog dat jij bijna de gehele huur betaald… Hij woont er toch ook?

Hij wil dus gratis leven in zijn eigen huis, ten koste van jou..

Wat een uitbuiter. Zo’n persoon zou ik geen relatie mee willen hebben, ook geen vrienden.

Je kan beter weggaan bij hem..
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Je kunt het beste zowel de woning als de hypotheek op beide namen laten zetten. Ieder de helft. Daarvoor heb je een notaris nodig

Een huurconstructie zorgt ervoor dat je met lege handen staat, als het fout gaat. Wil vriend deze constructie niet, dan zou het de moeite waard zijn om daar een diepgaand onderzoek naar in te stellen...
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing