Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik de pincode van mijn Rabobank pinpas wijzigen?

Ik heb voor het eerst een rekening bij Rabobank en ik kreeg mijn pinpas toegestuurd.
Nadat ik deze had geactiveerd wilde ik mijn pincode wijzigen maar het lijkt erop dat dat bij Rabobank niet kan? Althans, na wat geGoogle zag ik meerdere keren dat het niet mogelijk is de pincode van een pinpas van Rabobank te wijzigen (althans niet van de gewone betaalpas).
Klopt dat?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je hebt goed gezocht. De Rabobank zegt het zelf:
"Helaas, je kunt je pincode van je betaalpas van Rabobank niet wijzigen. De pincodes worden automatisch aangemaakt. Dit is het veiligst.

Je kunt wel een nieuwe pincode krijgen (maar niet zelf kiezen):
"Het kan natuurlijk gebeuren dat de pincode je niet lekker ligt. Hij is bijvoorbeeld lastig te onthouden, of lijkt veel op de code van een andere pas. Vraag dan een nieuwe betaalpas aan, hier hoort ook een nieuwe pincode bij."
2 jaar geleden
Ja, de pincode van de Rabobank pinpas kan worden gewijzigd. Bij de Rabobank kan dat als je daarover een verzoek indient.
Het kan bijvoorbeeld zijn dat je als pincode 1111, 1234, 9999 of 9876 hebt gekregen (het is mij overkomen) dan krijg je meteen een andere pincode. Maar niet de pincode die je zelf graag wilt.
Bij andere banken (ABN Amro en ING) kun je de toegewezen pincode zelf meteen wijzigen in jouw favoriete pincode..
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing