Kan ik de pincode van mijn Rabobank pinpas wijzigen?
Ik heb voor het eerst een rekening bij Rabobank en ik kreeg mijn pinpas toegestuurd.
Nadat ik deze had geactiveerd wilde ik mijn pincode wijzigen maar het lijkt erop dat dat bij Rabobank niet kan? Althans, na wat geGoogle zag ik meerdere keren dat het niet mogelijk is de pincode van een pinpas van Rabobank te wijzigen (althans niet van de gewone betaalpas).
Klopt dat?
1234
1111
0000
?
Overigens heb ik van de Rabobank ooit een 'zwakke' code gekregen. Daar was ik verbaasd over - maar statistisch is de kans hierop aanwezig, zo meldde de Rabobank. Op mijn verzoek heb ik een andere pincode gekregen.
De vinder kan er achter komen waar je woont en jouw postcode 'proberen'.
Ik schat de kans dat de bank de schade aan jouw vergoedt, niet hoog in.('Eigen schuld, dikke bult.')
Het is volgens mij wel degelijk een voorwaarde.
Het is volgens mij wel degelijk te interpreteren als een voorwaarde.
Een veilige pincode kiezen
Zorg voor een veilige pincode. Kies een pincode die iemand anders niet zo makkelijk kan raden.
Gebruik bijvoorbeeld NIET je postcode, geboortedatum of een pincode met 4 gelijke cijfers. Denk je toch dat iemand je pincode weet? Wijzig dan onmiddellijk je pincode of blokkeer je betaalpas en vraag een nieuwe pas met pincode aan via ASN Online Bankieren.
"
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.