Waarom moet ik uitleggen aan de ABN AMRO waarom ik (grote) bedragen contant opneem?
Hallo,
Mijn moeder is door de ABN AMRO transactieanalyse gebeld (en ja dit was echt de bank!) met de vraag waarom er de laatste maanden grote bedragen contant geld zijn opgenomen bij pinautomaten. Ze heeft gezegd dat dit voor diverse uitgaven is zoals boodschappen, uit eten, schilder werkzaamheden, verbouwingen, vakantie, geld sparen etc. Bovendien is contant geld prettiger en de bank heeft maar een depositogarantiestelsel tot 100.000 euro ook daarom is het alleen al een prettige gedachten om alles daarboven in eigen beheer te hebben. Is ze de bank überhaupt een verklaring schuldig? En zo ja, wat is een goede en een verkeerde verklaring en wie bepaald dat? Het is toch haar eigen geld en men kan herleiden waar het geld vandaan komt (alles volledig legaal, er wordt keihard voor gewerkt!) Als ik op google zoek dan kom ik zaken tegen als witwassen en terrorismebestrijding... Ik vindt het maar een beetje raar allemaal, je krijgt bijna een gevoel of je strafbaar bezig bent terwijl het om eigen geld gaat
Ik hoor graag jullie reacties en of advies.
MVG.
Mij komen de door jou gegeven verklaringen overigens wat onwerkelijk over. De laatste maanden cash uitgaven aan uit eten, vakantie én meer aan boodschappen? Klinkt onwaarschijnlijk.
Een oude(re) dame die grotere hoeveelheden cash thuis bewaard want dat is veiliger dan bij de bank (voor het bedrag boven 100.000 dat niet gegarandeerd is).
Klinkt onwaarschijnlijk. Cash betalingen aan de schilder. Kan. Maar wie neemt de cash bedragen op? Volgens de vraag neem jij het geld op.
Klinkt twijfelachtig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.