Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe haalde men voor de pinpas geld bij de bank?

Mijn geheugen laat me in de steek. Ik had in die tijd nog geen id kaart of paspoort maar kon gewoon geld halen bij de balie.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Bankieren
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Binnen aan de balie werd je geholpen. De baliemedewerker schreef een opnamebon uit en na legitimatie en handtekening kreeg je het bedrag uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik haalde geld met Kascheques of girobetaalkaarten bij het postkantoor (Postbank) - bij andere banken had je eurocheques. Deze cheques werden in beperkt aantal naar je huisadres gestuurd zodra je er een aantal gebruikt had.
Met de betaalkaarten kon je ook in winkels grotere bedragen afrekenen. (tot 200 gulden)
Toegevoegd op 03 oktober 2018 22:06: afbeelding
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat kon op diverse manieren, en verschilde misschien ook per bank. Maar bij de bank, waar ik mijn rekening had (Nutsspaarbank), kon het in ieder geval op de volgende twee manieren:
1. Voor de rekening, waarop onder andere je salaris werd gestort, kreeg je bankcheques. Deze cheques kon je bij de balie van de bank verzilveren.
2. En voor je (spaar)rekening had je een bankboekje. Hierin stond iedere storting en iedere opname vermeld en het saldo dat nog op de rekening had.
Ik kan me alleen niet herinneren of en zo ja hoe je je moest legitimeren. In die tijd had je in ieder geval geen legitimatieplicht. Daarom had niet iedereen een id-bewijs.
6 jaar geleden
Met een bankpas met daarop mijn bankrekeningnummer en achterop mijn handtekening. De medewerker vroeg eerst telefonisch een fiat voor mij, later ging dat via de computer (internet of intranet). Daarna schreef de medewerker een bon uit met het gefiatteerde bedrag, ik moest daarop mijn handtekening zetten en die handtekening werd vergeleken met de handtekening op mijn bankpas. Was die goedgekeurd, dat kreeg ik het bedrag cash uitbetaald.
6 jaar geleden
Ja , met een daar aanwezig opname formuliertje , bedrag en rekeningnummer invullen en naam en handtekening natuurlijk . Ik moest me alleen legitimeren bij het openen van die rekening , verder kenden ze me daar .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing