Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom geeft een andere bank geen saldo informatie?

Als je bij een andere bank dan die waar je rekening is geld gaat pinnen en je vraagt een pinbonnetje, dan staat daar bij mijn weten nooit je nieuwe saldo op. En als je bij een automaat van je eigen bank pint, wel. En als je alleen saldoinformatie wil hebben zonder dat je wil pinnen, dan krijg je die wel bij een automaat van je eigen bank, maar niet bij een andere. voor zover ik weet. Waarom is dat en krijg je niet ook saldoinfo bij alle banken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Bankieren
ronron1212
7 jaar geleden
Omdat de bank waar jij bij ziet die informatie niet geeft aan een andere bank.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Deze informatie wordt niet doorgegeven. Dat is deels vanuit privacyoverwegingen van de klant en deels uit concurrentieoverweging van de bank. Banken willen niet dat andere banken zo te weten komen hoeveel geld ze beheren en wie vermogende (dus interessante) klanten zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Rabobank, ABN AMRO Bank, ING en Geldservice Nederland (GSN) zijn op dit moment trouwens bezig met het uitdenken van een nieuwe samenwerkingsvorm voor gezamenlijke geldautomaten. Het is de bedoeling dat je bij die universele automaten straks ook je saldo kunt opvragen. Je probleem is dan verleden tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image