Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Loop je gevaar als er vuurwerk wordt afgestoken, je er langs rijd en je in de auto zit?

Dus ik wil na 1 uur naar een andere stad toe om uit te gaan, maar vaak zijn er dan nog mensen volop vuurwerk aan het afsteken. Kan er dan iets misgaan als je in de auto zit en je er langs rijd? (bijv. kan het vuurwerk door de ruit heen schieten, om maar wat te noemen?) Thanx alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je in de auto zit, zal er rechtstreeks weinig kunnen gebeuren. Wel zou je erg kunnen schrikken van een harde knal. Ook kan je last hebben van rook, waardoor het zicht vermindert. Deze dingen maken het rijden tijdens vuurwerk wel wat gevaarlijker.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook moet je oppassen dat je niet over een lege fles rijdt (lekke band). Deze worden vaak gebruikt voor het afsteken van vuurpijlen en vervolgens op straat achtergelaten.

Toegevoegd na 37 minuten:
Houd wel je ramen dicht ;-)
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Overal kan iets misgaan, bij elke deelname aan de maatschappij....toch? Maar er vanuit gaande dat de grote meerderheid van de afstekers veilig en toegelaten vuurwerk afsteekt zou ik me niet al te druk maken. Tja, wat lakschade aan je wagen wellicht. Ik zou me daar niet al te druk om maken. VOEL je je erbij onveilig? Gewoon NIET gaan... Geeft dan de meeste gemoedsrust. Een mooi oud gezegde geeft ons: De mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest...... :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gevaar is wat overdreven, maar je moet even wel extra opletten.

Je lak kan wel beschadigen door de vonken en resten van brandend vuurwerk.
Ook kan het zicht beperkt worden door rook en/of lichtflitsen en kan jij of iemand anders natuurlijk schrikken door vuurwerk.
En er lopen mensen op de rijbaan die dan ook nog eens niet op het verkeer letten en waarschijnlijk al wat meer alcohol op hebben dan normaal.

Maar voor de rest is het gewoon goed te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je door een druk woongebied rijd moet je uitkijken voor de mensen die zich (aangeschoten) op straat begeven.

Ook kun je vooraf geen alcohol nuttigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: