Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er ervaring met de vrijmarkt in Utrecht?

Met een vriendin ga ik dit jaar voor het eerst op de vrijmarkt in Utrecht staan. We willen op koninginnedag (dus niet op koninginnenacht) gaan staan. Heeft iemand ervaring daarmee?

Hoe kom je bijvoorbeeld het makkelijkst de vrijmarkt op met al die spullen en waar laat je eventueel je auto? En hoe zit dat als je pas op koninginnedag begint en niet in de avond ervoor, zijn er dan nog wel plekken te vinden?

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In het vrijmarktgebied geldt vanaf 29 april 15.00 uur tot 30 april 24.00 uur een parkeerverbod. Dit gebied is dan afgesloten voor verkeer, voor bezoekers en vergunninghouders (ook voor mensen met een gehandicapten parkeerplaats). Wij adviseren iedereen om uw auto op tijd te verplaatsen. Auto’s die blijven staan worden weggesleept.
Ook in de straten rond het vrijmarktgebied worden enkele belemmerende maatregelen genomen voor het parkeren. Dit is noodzakelijk voor de bereikbaarheid van de hulpverleningsdiensten. De politie en de parkeercontroleurs van de Gemeente Utrecht verbaliseren foutparkeerders. Auto’s die gevaarlijk geparkeerd staan worden weggesleept.
Meer informatie: wegsleepregeling

Dit parkeerverbod geldt vanaf 29 april 15.00 tot 30 april 24.00 uur. Op 30 april wordt vanaf 18.00 uur tot 24.00 uur het afval en de resten van de vrijmarkt opgeruimd door medewerkers van de afdeling Reinigen en Inzamelen (R&I) van Stadswerken. Daarom kunt u pas na 24.00 uur het gebied weer in.

Parkeren voor bewoners en bedrijven in vrijmarktgebied

Heeft u een parkeervergunning of garageabonnement voor:

· Parkeerrayon Janskerkhof e.o. (rayonnummer 1.200 of 1.102)
· Parkeerrayon Wijk C (rayonnummer 1.100 of 1.101)
· Garage Jan Meyenstraat (nummer 60010)
· Garage Boekhoven (nummer 60020) of
· Garage Wolvenplein (nummer 61010)
· Parkeerrayon Vogelenbuurt (8.100), Let op! Alleen vergunninghouders woonachtig/gevestigd binnen vrijmarktgebied!
· Parkeerrayon Pijlsweerd (8.300), Let op! Alleen vergunninghouders woonachtig/gevestigd binnen vrijmarktgebied!
· Gehandicaptenparkeerplaats binnen het vrijmarktgebied,
dan kunt u uw auto in bovengenoemde periode niet in het vrijmarktgebied parkeren of uit de garage halen.

Waar kunt u wel parkeren
Het is dan toegestaan uw auto op 29 april (hele dag), 30 april (hele dag) en 1 mei (tot 12:00 uur) in alle parkeerrayons buiten het vrijmarktgebied te parkeren. U dient in het geval van een garageabonnement of niet digitale parkeervergunning wel uw parkeervignet duidelijk zichtbaar achter de voorruit van uw auto te plaatsen. Dat geldt ook voor mensen met een gehandicaptenparkeerkaart. De parkeerpolitie is op de hoogte van deze maatregel. Heeft u vragen, dan kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met de gemeente via telefoonnummer 030 - 286 0000..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn ervaring zijn er nog wel plekken te vinden op Koninginnedag zelf, als je maar heel vroeg in de ochtend gaat. Nu is het wel al enige jaren geleden dat ik met Koninginnedag in Utrecht was, bovendien zou de situatie ook anders kunnen zijn door de kroning. Waarbij ik persoonlijk zou verwachten dat er eerder minder dan meer mensen op de vrijmarkt gaan staan.
Wat betreft het meenemen van spullen: een trekkarretje of trektas heb ik altijd het handigst gevonden.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding