Hoe kan ik een tekst in brandende letters maken?
Oke,
Ik wil met oudjaar tijdens het aansteken van vuurwerk mijn vriendin ten huwelijk vragen door. Ergens in brandenden letters de vraag te laten oplichten. Een andere verlichtingsbron met letters mag ook. Het vlak met de tekst er op zie ik voor me als tussen de 100 cm x 50 cm en de 200 cm x 100 cm.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg.
Het is dus de bedoeling dat er iets komt dat tussen de 1 en 2 meter komt, en met makkelijk is op te zetten. (Mag wel tijd kosten om te maken, maar moet op oudejaarsdag in 5 minuten opgesteld kunnen worden.) En het moet met een handeling ontstoken/onthuld kunnen worden.
Ze zal waarschijnlijk op een dakterras staan kijken naar de tuin 2 verdiepingen lager, dus dacht aan een schuinstaand bord.
Ik kom echter niet verder dan lettersjablonen te kopen, deze op een houten plaat te tekenen. Die ruimte een stukje uithollen en met iets brandbaars vullen. En dan op een of andere manier aansteken dat alle letters mee gaan, en niet het brandbare op het schuine vlak er uit loopt. Misschien stof of kaarsenlont in de gaten proppen en daar wat lampolie overheen gieten dat wel wordt opgenomen, maar niet meer naar beneden loopt als je het bord schuin zet.
Heeft iemand al eens zoiets gedaan of ideeën hoe ik dat aan kan pakken?
Het mag ook iets compleets anders zijn als bijvoorbeeld iemand die weet hoe je dit met sterretjes voor elkaar krijgt, of wellicht een bedrijf weet die dat voor een enigszins schappelijk bedrag kan doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.