Hoe kan ik het beste zeggen dat ik mijn eigen verjaardag niet meer wil vieren?
Elk jaar is het weer een groot dilemma voor wat betreft de viering van mijn verjaardag. Het zijn feesten die op vrijdagavond beginnen, en zondagavond pas weer ophouden. Voor mijzelf betekent een jaar ouder worden niet iets dat per se gevierd moet worden, helemaal niet omdat ík degene ben die alle boodschappen moet doen, mensen op moet halen, het huis voor (en na) schoon moet maken, en de complete catering moet verzorgen.
Kortom, het is voor mij een té drukke tijd geworden waarbij 'moeten' centraal staat, want er 'moet even gezellig worden gedaan'.
Het resulteert er dan ook altijd in dat op de tweede dag om half tien al gapend tussen de gasten zit.
Het grootste probleem is dat mijn dochtertje van drie op dezelfde dag jarig is, en voor haar wil ik natuurlijk wél alles uit de kast halen, ook omdat haar publiek (familie, vriendjes etc.) niet 's avonds laat (hoeven te) komen. Zoals het tot nu toe altijd is gegaan is, dat hetzelfde publiek dus een avond voor mij komt, en nog eens weer overdag voor mijn dochter.
Dan nog komen zaterdagavond nog eens collega's, vrienden en kennissen 'voor mij' en dan zondag nog weer eens directe familie voor ons beiden.
Gevolg is dat alle gezinsleden kapot zijn op maandagochtend.
Hoe kan ik hier meer de regie over houden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.